برپایی ضیافت قرآنی برای بیش از ۱۶هزار دانش‌آموز روزه اولی استان بوشهر

بوشهر (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر گفت همزمان با ماه مبارک رمضان، ضیافت قرآنی ویژه ۱۶ هزار دانش‌آموز روزه‌اولی استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برپایی ضیافت قرآنی برای بیش از ۱۶هزار دانش‌آموز روزه اولی استان بوشهر

حامد جمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان به ۲ شیوه حضوری و مجازی اجرا شده است، اظهار کرد: دانش‌آموز محوری، تقویت بنیه اعتقادی و نشاط آفرینی قرآنی از ویژگی‌های برنامه‌های رمضان امسال بوده است.

وی افزود: ضیافت قرآنی ویژه ۹ هزار و ۲۲۳ دانش‌آموز دختر روزه اولی پایه سوم و هفت هزار و ۶۰۹ دانش‌آموز روزه اولی پایه هشتم در سراسر استان برگزار شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: همایش هزار نفره روزه اولی‌ها به عنوان ضیافت سفیران نور در مصلی جمعه مرکز استان و با حضور قاریان ممتاز دانش‌آموزی اجرا شد.

جمالی خاطرنشان کرد: برنامه قرآنی نوای ملکوت برای اولین سال در آموزش و پرورش با هدف ترتیل خوانی دانش‌آموزان و نونهالان در دارالقرآن‌های شهر بوشهر و با حضور دختران و پسران انجام شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح ملی اتقان (ارتقا توانمندی قرآنی آموزگاران مربیان معاونان و مدیران دوره ابتدایی) در استان به عنوان یکی از پنج استان منتخب کشور که از چند ماه قبل شروع شده، در این ماه مبارک ادامه یافته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح بهار بندگی، پویش هر مدرسه هر روز یک محفل انس با قرآن کریم، محفل انس با قرآن در ماه مهمانی خدا در محل ادارات شهرستان و مناطق، پویش ستاره‌های زمین با هدف قرائت سوره مبارکه قدر بر سر سفره افطار توسط خانواده‌های دانش آموزان و فرهنگیان از دیگر برنامه‌های رمضانیه آموزش و پرورش است.

جمالی اجرای طرح هدیه نورانی، پویش قرآنی ویژه دانش آموزان با هدف تلاوت یک صفحه قرآن برای هدیه به روح گذشتگان، محافل مجازی قرآن در کانال قرآن عترت و نماز، اجرای مسابقه تدبر در قرآن کریم در کانال قرآن عترت و نماز استان، دعوت و همراهی دانش آموزان در راهپیمایی روز قدس به همراه فعالان قرآنی، حافظان، قاریان و برترین‌های قرآن عترت و نماز از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی دارالقرآن خورشهاب منطقه دلوار، ۲۲ دارالقرآن فعال در استان داریم، گفت: در راستای توسعه و تعمیق برنامه‌های قرآنی، میز دارالقرآن به صورت هفتگی و با حضور یکی از مدیران دارالقرآن و با هف بررسی دستاوردها و مشکلات برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص بهبود سخت‌افزاری مراکز دارالقرآن گفت: ۲ مرکز دارالقرآن طوبی و آل یاسین بازسازی شده است و سه زمین در شهرستان‌های کنگان و عسلویه و دیلم برای ساخت دارالقرآن توسط خیران اهدا شده است.

وی بیان کرد: شناسایی حدود هزار استعداد برتر قرآنی استان برای اجرای طرح نخبه پروری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، استقرار دبیر خانه کشوری مفلحون (پایگاه مجازی امر به معروف و نهی از منکر) در استان بوشهر، برگزاری اجلاسیه‌های نماز در ۱۸ شهرستان منطقه و انتخاب استان بوشهر جز ۵ استان برتر کشور در برگزاری اجلاسیه های نماز از مهمترین برنامه‌های این اداره در یک سال گذشته بوده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شناسایی و پرورش استعدادهای مداحی دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی استان، برنامه مهم سال تحصیلی آینده با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی و معرفی در مسابقات کشوری و استانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار