معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

کیفیت‌بخشی به رشته علوم انسانی از رویکردهای اصلی معاونت آموزش متوسطه در سال ۱۴۰۲ است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، کیفیت‌بخشی به رشته علوم انسانی را از رویکردهای اصلی معاونت آموزش متوسطه در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی به رشته علوم انسانی از رویکردهای اصلی معاونت آموزش متوسطه در سال ۱۴۰۲ است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در گردهمایی معاونین و روسای ادارات آموزش متوسطه استان‌ها با اشاره به برنامه­‌های این معاونت در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: برنامه‌هایی در راستای توسعه متوازن، هوش مصنوعی، مهارت‌آموزی، راه‌اندازی سامانه بازماندگان از تحصیل، رونمایی از سامانه موقعیت مکانی مدارس، جذب منابع و اعتبارات کیفیت‌بخشی و سرانه‌های آموزشی و مجوز جذب منابع انسانی برای دوره متوسطه برخی از اقداماتی بود که ستاد و استان‌ها در راستای اعتلای تعلیم و تربیت انجام گرفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌های این معاونت در سال جدید گفت: در امتداد برنامه‌هایی که از سال گذشته آغاز شده و باید به صورت جدی و جهادی با رویکرد ارتقای کیفیت آموزشی در سال جدید نیز پیگیری و دنبال شود از جمله تحقق سیاست توزیع متوازن که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید دنبال شود. در همین راستا افزایش سهم رشته ریاضی و فیزیک و رشته‌های فنی‌وحرفه­‌ای با استفاده از ظرفیت بخش‌های گوناگون به ویژه هنرستان‌های جوار می‌توان این سیاست را دنبال کرد. توجه به کیفیت‌بخشی به تمام رشته‌ها به ویژه رشته علوم انسانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مد نظر بوده که باید برای آن اقدام لازم صورت گیرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر مساله هدایت تحصیلی تصریح کرد: هدایت تحصیلی باید به صورت فرآیندی و مشارکت همه ذی‌نفعان در استان‌ها و با مشارکت بخش‌های مختلف با جدیت پیگیری شود. هدایت تحصیلی نیازمند مشارکت بخش‌های مختلف از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی و انجمن اولیاء و مربیان و... است تا شاهد تحقق مطلوب آن باشیم.

محمدمهدی کاظمی در ادامه گفت: تحقق عدالت آموزشی در گرو توجه به مدارس عادی - دولتی است. باید برای افزایش کیفیت آموزشی در این مدارس اقدام کنیم که بخشی از آن با برنامه‌ریزی مطلوب و بخشی دیگر با نظارت دقیق محقق خواهد شد. بهره‌برداری از ظرفیت مدارس خاص به ویژه دانش‌آموزان این مدارس در راستای تحقق کیفیت‌بخشی به آموزش در مدارس عادی - دولتی امری ضروری است.

وی در پایان افزود: ایجاد خانه‌های خلاق در پژوهشسراهای دانش‌آموزی، برنامه‌ای است که باید به صورت ویژه در استان‌ها دنبال شود تا شاهد تحولی ویژه در تقویت روحیه پژوهشی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان پژوهشگر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار