معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

تشریح ۴ اقدام مهم در راستای سند انتظار دولت از آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، 4 اقدام مهم در راستای سند انتظار دولت از وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح ۴ اقدام مهم در راستای سند انتظار دولت از آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ جلسه هماهنگی تدوین و اجرایی‌سازی بند ۴ سایر اقدامات تحولی سند انتظار دولت از وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تبیین ابعاد مختلف انتظارات بند مذکور، ۴ اقدام مهم را تشریح کرد.

باقرزاده گفت: تهیه مواد و منابع آموزشی و تربیتی باکیفیت، متنوع و متناسب با مسائل ملی و بومی در تمامی ساحت‌های تربیتی به عنوان مکمل کتاب درسی با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان، مدارس و بخش‌های غیردولتی و دولتی؛ ارائه از طریق آموزش‌های حضوری و مجازی با تاکید بر استفاده از شبکه آموزشی دانش‌آموز، مدرسه تلویزیونی ایران و سایر سکوها با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان صدا و سیما از جمله اقدامات به شمار می‌آید.

معاون وزیر آموزش و پرورش، سنجش اثربخشی آن با رتبه‌بندی محتوا از دیدگاه ذی‌نفعان و صدور کارنامه تربیتی برای حداقل ۸۰ درصد از دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را از دیگر اقدامات دانست.

وی در ادامه این جلسه ضمن اشاره به گزارش اقدامات انجام‌شده افزود: تشکیل جلسه برای هماهنگی و تدوین برنامه‌های عملیاتی، تدوین ویرایش منشور عملیاتی و معرفی مدیر اقدام برخی از اقدامات انجام شده است.

باقرزاده به اقدامات پیش روی معاونت هم اشاره‌ای داشت و گفت: برخی از این اقدامات شامل شناسایی و ارائه بسته‌های تربیتی ویژه مدارس غیردولتی، هیات‌امنایی، شاهد، سمپاد، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ هماهنگی اجرایی‌سازی زیربرنامه‌ها؛ هماهنگی با شبکه آموزشی دانش‌آموزی شاد، مدرسه تلویزیونی ایران و سکوهای مرتبط برای نشر بسته‌های تعلیم و تربیت؛ نظارت، کنترل و پایش تحقق اهداف می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار