بازدید رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور از مدرسه فجر ایرانیان استانبول

تهران (پانا) - رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور از مدرسه فجر ایرانیان استانبول بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور از مدرسه فجر ایرانیان استانبول

به گزارش مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در این بازدید پس از گفت‌وگو با اولیا این مجتمع و با اشاره به اهمیت آموزش در مدارس ایرانی خارج از کشور گفت: در راستای حل مشکلات حقوقی آموزش و پرورش و فرهنگیان تلاش خواهم کرد.

در این دیدار در باب «مدرسه ایرانیان استانبول» گزارش مبسوط مطرح و تاکید شد که در مطالعه تاریخ آموزش و پرورش میهن عزیزمان، ایرانیان مقیم خارج از کشور جزء اولین خیرین مدرسه‌ساز، مدرسه‌یار و مدرسه‌دار بوده و بنا به دلایل میهن‌دوستی و حفظ و ترویج هویت ایرانی و شیعی و همچنین پاسداشت زبان و ادب فارسی، اقدام به ایجاد و احداث مدارس ایرانی در خارج از قلمرو سیاسی کشور عزیزمان ایران کرده‌اند.

نمونه بارز این خیر جاری، تاسیس «مدرسه ایرانیان استانبول» در سال ۱۲۶۲ هجری شمسی به همت جمعی از تجار ایرانی مقیم استانبول به عنوان «اولین مدرسه عمومی تاریخ ایران» است که خوشبختانه بعد از گذشت ۱۴۰ سال هنوز هم پابرجا و نقطه عطفی در حفظ و ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی و انقلابی ما است و گرچه به دلیل کمبود فضا و دوری محل سکونت فعلی اکثر ایرانیان از پذیرش جمع کثیری از متقاضیان بازمانده لکن در سال جاری نیز بالغ بر ۳۶۰ دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است.

در این دیدار، ضرورت تمهید مدرسه‌ای جدید و استاندارد با بهره‌مندی از قانون و آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت و چالش‌های مرتبط با دریافت مدرک دیپلم دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مطرح شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اهمیت حفظ منابع و دارایی‌ها و ارائه راهکاری برای رفع مشکلات حقوقی و املاک ایران با استفاده از آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: برای رفع مشکلات از مسئولین امر مشورت و مطالبه خواهم کرد، چرا که رفع این مشکلات دغدغه همه ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار