امام جمعه رودهن:

کمترین قدرانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، بکارگیری مسئولین متعهد و متخصص است

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جماعت این هفته اعلام کرد، بی‌شک کمترین قدردانی از ایستادگی و مقاومت مردم در پای آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی بکارگیری مسئولین متعهد ، متخصص کار آمد و جهادی در رده‌های مختلف مسئولیت است.

کد مطلب: ۱۳۶۳۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کمترین قدرانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، بکارگیری مسئولین متعهد و متخصص است

حجت الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: شیطان از انجام دادن کارهای خوب ناخرسند است. برای اینکه از انجام کار درست منصرف شویم، موانعی در مسیر ما ایجاد می‌کند. لذا موقع دستگیری از نیازمندان و بندگان خدا، ما را وسوسه می‌کند.اگر کسی می‌خواهد از خطا و لغزشش توبه کند، با وعده و وعید هایش او را از توبه منصرف می‌کند.هرگونه فکر مثبت و سازنده، سرچشمه اش الهامات الهی و فطرت پاک انسانی است.ما در زندگی مان با دو کشش کشش شیطانی و کشش رحمانی مواجه هستیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم کشش الهی را به وسوسه های شیطانی ترجیح دهیم، نیاز به یک عامل کمک کننده داریم و آن عامل، بینش و معرفت صحیح است که به عنوان نور الهی، باعث می‌شود ما در برابر شیطان تسلیم نشویم.این حکمت در سایه عقل پرفروغ نصیب انسان می‌شود.روح تقوا، گناه گریزی و حیا در برابر خدا است.

حسینی در ادامه مطرح کرد: هر ساله، در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، مردم ایران و دیگر ملل آزاده جهان، به ندای ملکوتی امام خمینی(ره) پاسخ داده و با شرکت در راهپیمایی روز قدس، یاد و خاطره آزاد سازی فلسطین از اشغالگران صهیونیست را زنده میکند،چرایی راه افتادن این راهپیمایی پرسشی است که برای نسل جوان ما باید تبیین شود،جامعه فلسطینی مانند سایر بشر، در سرزمین خودشان زندگی می‌کردند که با تجاوز به سرزمین فلسطینی ها، سرزمین آن ها را به زور غصب کردند. نتیجه این تجاوز ظالمانه این شد که نیمی از جامعه فلسطینی، از سرزمین خودشان رانده و در شرایط غیر انسانی زندگی می‌کنند و نیمی دیگر از این جامعه، تحت اشغال رژیم صهیونیستی هستند.

وی نیز اذعان کرد: عجیب اینجا است که علی‌رغم گذشت ۷۰ سال از این فاجعه، جوامع بشری حاضر نیستند در احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطینی گامی بردارند. امروزه جامعه فلسطینی ۱۳ میلیون جمعیت دارد که از داشتن سرزمینی مستقل محروم هستند، این شرایط غیرانسانی ایجاب می‌کند که همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به این ظلم بزرگ پایان دهند، ما به عنوان مسلمان، نباید نسبت به این ظلم بزرگی که به فلسطینی ها می‌شود، سکوت کنیم.مرزهای ما با کشورهای اسلامی، مرزهای آبی و خاکی نیست، مرز ما، مرز اعتقادی است.

امام‌جمعه نیز عنوان کرد: هر جا که مردم مسلمانی باشند که مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند، وظیفه سایر مسلمانان حمایت از آنها است.مردم شجاع این دیار با تبعیت از ولی فقیه شجاع و بصیرشان، اینگونه عمل کرده است، حضرت امام با این اقدام استراتژیک‌شان به استکبار نشان داد که هیچ مظلومی در جهان تنها نخواهد بود.این آرمان، دستاوردهای بزرگی به همراه داشته است که از جمله‌ی آن جلوگیری از فراموش شدن مظلومیت مردم فلسطین است. دستاورد دیگر نیز نجات قدس شریف از تنهایی بین المللی است که شاهدیم که حتی سایر ملل آزادیخواه جهان، در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین به میدان آمده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: مساله فلسطین، یک مساله بین المللی و انسانی است، زبان ما از قدرشناسی حضور حماسی و هوشمندانه ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، بویژه مردم ولایتمدار رودهن و آبعلی و روستاها و توابع که با حضورشان، حمایت شان را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند قاصر و عاجز است.مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور، پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند، در بین شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز جانبازان عزیز، سالمندان و کسانی که بیماری دارند حضور داشتند که جای قدرشناسی دارد.

امام جمعه رودهن در پایان خاطرنشان کرد: کمترین تشکر ما از این بصیرت و حمایت و یکپارچگی و وحدت، این است که مسئولین، خدمتگزاران کارآمدی برای کشور به کار بگیرند.در روزهایی که گذشت، شاهد تغییراتی در سطح دولت و برخی از سازمان های مهم بودیم.این اقدام ریاست جمهوری،اقدام خوبی است که وقتی متوجه می‌شوند که کسی کارآمدی لازم را ندارد، از قطار خدمت پیاده می‌کنند،مطالبه ی مردم این است که چرا از ابتدا و با استفاده از نظر کارشناسان دلسوز و آنهایی که دنبال سهم خواهی نیستند، نباید افراد متعهد و دلسوز به کار گرفته شوند که بعد ۲۰ ماه، ناکارآمدی برخی ها مردم را ناراحت کند، مگر کم هستند نیروهای کارآمدی که با تلاش شبانه روزی بر مشکلات فایق بیایند؟!مطالبه دیگر این است که جایگزین این افراد، نیروهای کارآمد و کارآزموده باشند.

خبرنگار: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار