همه مراکز اهدای خون استانی در شب‌های قدر فعال هستند

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انتقال خون از فعال بودن همه مراکز اهدای خون استانی در شب‌های قدر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
همه مراکز اهدای خون استانی در شب‌های قدر فعال هستند

بنا به اعلام ایرنا، بشیر حاجی بیگی گفت: برخی از هموطنان در مناسب های خاصی مانند شب های قدر نذرخون دارند و خون خود را برای نجات جان بیماران نیازمند به خون اهدا می کنند، اما از آنجایی که نیاز به خون یک نیاز همیشگی است، هموطنان نوعدوست توجه داشته باشند که اهدای خون را فقط به شب های قدر مختص نکنند و در تمام طول سال و هرزمان دیگر می توانند خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می کنیم از زمان تاسیس سازمان انتقال خون تا کنون بیش از ۶۲میلیون واحد خون توسط ایرانیان نوعدوست اهدا شده است و بیشترین میزان اهدای خون در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) مربوط به ایران است.

سخنگوی سازمان انتقال خون درباره مراجعه اهدا کنندگان برای اهدای خون نیز گفت: هموطنانی که قصد اهدای خون را دارند با مراجعه به سایت انتقال خون به نشانی https://www.ibto.ir می توانند به نشانی مراکز و زمان و مکان مورد نظرخود برای اهدای خون دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کشور ۲۱۴ مرکز فعال انتقال خون داریم، تاکید کرد: فعالیت در مراکز انتقال خون شبانه روزیی است و کار دریافت و توزیع خون را برعهده دارند.

حاجی بیگی در مورد زمان اهدای خون در شب های قدر نیز تصریح کرد: در مراکزی که در سایت انتقال خون نیز اعلام شده است تا پایان برگزاری مراسم شب قدر این مراکز فعال هستند و آماده پذیرای اهدای کنندگان خون هستند و همچنین همه مراکز اهدای خون در تهران در شب های قدر فعالیت می کنند.

همه گروه های خونی می توانند خون اهدا کنند

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر به چه گروه های خونی نیاز است که خون اهدا کنند، گفت: به توجه به فراوانی گروه های خونی در ایران و همچنین اینکه حدود ۹۰درصد ایرانیان دارای گروه خونی مثبت و ۱۰درصد دارای گروه خونی منفی هستند، همه گروه های خونی می توانند خون اهدا کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون یادآوری کرد:در سال گذشته (۱۴۰۱) موفقیت بزرگی را در زمینه اهدای خون کسب کردیم و ۲میلیون ۷۵۸هزار نفر از هموطنان برای اهدای خون به مراکز انتقال مراجعه کردند که در مجموع ۲میلیون ۲۲۳هزارو ۴۹۲نفر شرایط اهدا را داشتند و موفق به اهدای خون شدند که اهدای خون در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن (۱۴۰۰) ۹.۳درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: بیشترین میزان اهدای خون در استان تهران با ۱۷درصد از کل خون های اهدایی در کشور، فارس ۷.۵ و خراسان رضوی با ۷درصد را به خود اختصاص دادند.

ساعات فعالیت مراکز اهدای خون تهران در شب های قدر

اداره کل انتقال خون استان تهران با توجه به افزایش میزان اهدای خون در شب های قدر و موضوع نذراهدای خون به منظور رفاه حال اهدا کنندگان خون ساعات فعالیت مراکز اهدای خون در شب های قدر در تهران اعلام کرد.

در روزهای سه شنبه و پنجشنبه ۲۲ و ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ و همزمان با لیالی قدر، مراکز اهدای خون وصال شیرازی و ستاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بامداد، مراکز اهدای خون شهرری و تهران پارس از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۴ و همچنین مراکز اهدای خون پیروزی، نارمک، شهریار، ورامین و پاکدشت از ساعت ۱۷ تا ۲۴ آماده خدمت به مردم نوعدوست هستند که در این شب های پر برکت به یاری بیماران نیازمند به خون خواهند آمد.

همچنین در روزهای چهارشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۵ فروردین همزمان با روزهای ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، مراکز اهدای خون وصال شیرازی، ستاری، تهران پارس و شهرری در خدمت مردم شریف پایتخت برای انجام کار انسان دوستانه اهدای خون خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار