زنگ خطر آسیایی برای پرسپولیس

تهران (پانا) - یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد پول طلب رادوشویچ هنوز جور نشده است و این تیم فرصت زیادی هم برای جور کردن آن ندارد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خطر آسیایی برای پرسپولیس

پرسپولیس برای اینکه بتواند مدارکش را به‌موقع و کامل جهت اخذ مجوز حرفه‌ای بارگذاری کند مجبور شد بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری‌اش را صرف پرداخت بدهی‌ها کند. این مساله شاید باعث شد که این باشگاه درحال‌حاضر مشکل چندانی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نداشته باشد، اما مشکل اینجاست که مدیریت باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مابقی دستمزد بازیکنان و مربیانش و حتی هزینه‌های جاری باشگاهش با مشکل جدی مواجه شود. این درحالی است که حساب این باشگاه هم به‌خاطر یک طلبکار قدیمی (مربوط به سال ۱۳۸۴ و دوره اول مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد) بسته شده است. درواقع این طلبکار حکم یک‌میلیارد و دویست‌میلیون تومانی علیه پرسپولیس گرفته و منتظر است این رقم به حساب این باشگاه واریز شود تا آن را بلوکه کند.

در روزهای اخیر مدیران باشگاه پرسپولیس برای اینکه این چالش بزرگ را به سلامت پشت‌سر بگذارند به‌دنبال این بوده و هستند تا اسپانسر جدیدی را برای باشگاه خود پیدا کنند. در این زمینه حتی جلساتی هم با چند شرکت داشته‌اند. البته طبیعی بود که باشگاه پرسپولیس در این مقطع از فصل با این بحران مواجه شود، از این جهت که گرفتن مجوز حرفه‌ای به‌درستی در اولویت مدیریت این باشگاه قرار گرفت تا بتواند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. قطعا عدم‌حضور در این رقابت‌ها هم از نظر مالی و هم اعتباری ضربه بزرگی را به پرسپولیس می‌زد.

پول رادوشویچ هنوز جور نشده است

هفته گذشته بود که رضا درویش اعلام کرد توانسته‌اند از منابعی قسط دوم طلب بوژیدار رادوشویچ را که رقمش ۲۰۰ هزار دلار است را فراهم کنند و مشکل واریز کردن آن است. اما روز گذشته یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: «این پول هنوز جور نشده است و فرصت زیادی هم برای جور کردن آن نداریم. در کنار آن هزینه‌های زیادی هم داریم که به توجه به بسته شدن دوباره حساب باشگاه سخت به مشکل خورده‌ایم. متاسفانه باشگاه روزهای بسیار سختی را از نظر مالی سپری می‌کند و باید دنبال راهکار باشیم.» نکته قابل توجه اینکه عدم‌پرداخت طلب رادوشویچ هیچ خطری متوجه باشگاه پرسپولیس در گرفتن مجوز حرفه‌ای نخواهد کرد، اما حتی یک روز تاخیر در پرداخت اقساط رادوشویچ باعث خواهد شد که ۲۰۰ هزار دلار به طلب او به‌عنوان جریمه اضافه شود. این تعهدی است که باشگاه پرسپولیس به رادو و وکیلش داده تا بلکه او با قسطی شدن طلبش رضایت دهد.

خواسته یحیی از درویش: حتما قبل از دربی پرداختی انجام شود

باشگاه پرسپولیس تا قبل از عید نوروز باید دریافتی‌های بازیکنان را به ۶۵ تا ۷۰ درصد می‌رساند که این اتفاق رخ داد. درحقیقت سرخپوشان ۵۶ درصد دریافتی داشتند که از این موضوع رضایت نداشتند. البته تا قبل از آن باشگاه پرسپولیس طبق قرارداد به اعضای تیمش پرداختی داشت اما در قسط پایان سال به‌خاطر پرداخت بدهی‌ها به مشکل مالی برخورد. در همین راستا یحیی گل‌محمدی بعد از برتری تیمش برابر ملوان و با توجه به شرایط حساس جدول مسابقات از رضا درویش خواسته که حتما قبل از دربی به بازیکنان تیمش پرداختی داشته باشد تا آنها با کمترین دغدغه و تمرکز کامل در این مسابقه به میدان بروند. از آنجا یحیی در این مساله و کلا خیلی از مسائل مربوط به تیمش حساسیت زیادی دارد، درویش هرطوری‌که هست می‌خواهد خواسته یحیی را عملی کند. اما با شرایط مالی بدی که باشگاه پرسپولیس دارد برآورده کردن خواسته سرخپوشان کار راحتی نخواهد بود. مگر اینکه شرکت ایرانسل باز هم بخواهد پرداختی دیگری به باشگاه پرسپولیس زودتر از زمان موعد داشته باشد. درحال‌حاضر فقط یک قسط از پرداختی این حامی مالی پرسپولیس باقی‌مانده که مربوط به آخر فصل است. همان‌طورکه در بالا اشاره داشتیم مدیریت و اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به‌دنبال اسپانسر جدید برای تامین هزینه‌های سنگین باقی‌مانده خود هستند. در این مورد با خبر شدیم مدیریت باشگاه پرسپولیس از سرمربی این تیم خواسته که به او برای پرداختی‌ها فرصت دهند، اما حتما تلاش خواهد کرد بخشی از قراردادشان را تا قبل از دربی پایتخت پرداخت کند. ناگفته نماند که یحیی گل‌محمدی در هفته بیست‌وپنجم لیگ در نشست خبری قبل و بعد از بازی تیمش حاضر نشد و این مساله بی‌ارتباط با نارضایتی او از وضعیت مالی تیمش نبود.

تلاش برای بازگرداندن ۱۸ میلیارد بلوکه شده

یکی از بدشانسی‌های بزرگ باشگاه پرسپولیس در این فصل برداشت ۱۸ میلیارد تومان از حساب این باشگاه توسط یک فرد طلبکار با پرونده‌ای عجیب و غریب بود. همان پرونده مربوط به قراردادی که در زمان مدیریت علی‌اکبر طاهری با یک فرد که نماینده وقت البسه ورزشی آل‌اسپرت بود، بسته شد و بابت آن این فرد بعد از نزدیک به ۶ سال توانست حکم ۲۷ میلیارد تومانی علیه پرسپولیس بگیرد. درنهایت هم ۱۸ میلیارد تومان از حساب این باشگاه با کمک قوه‌قضائیه برداشت کرد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس رایزنی‌های زیادی با رئیس قوه‌قضائیه داشته تا بتواند این پول بلوکه شده را برگرداند و به نتایجی هم رسیده است. هرچند این پرونده آنقدر پیچیده است که به نتیجه رسیدن آن زمان‌بر خواهد بود. حداقلش این بوده که باشگاه پرسپولیس اجازه نداده ۹ میلیارد باقی‌مانده از این طلب از حسابش بلوکه شود. مطمئنا در این پرونده پای یک‌سری از مسئولان و مدیران سابق پرسپولیس به دادگاه باز شده و همچنان هم خواهد شد.

دلخوری باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ

هفته بیست‌وششم لیگ درحالی برگزار می‌شود که باز هم قرار است سرخپوشان یک روز قبل از استقلال بازی خود را برگزار کنند. کلا در ۵ هفته اخیر لیگ فقط در یک هفته (هفته بیست‌وچهارم) سرخابی‌ها در یک روز بازی داشته‌اند و دیدار استقلال و ذوب‌آهن زودتر از بازی مس‌رفسنجان و پرسپولیس برگزار شده است. در همین راستا یحیی گل‌محمدی با دیدن برنامه بازی‌ها به سازمان لیگ اعتراض کرد و حتی مدعی شد خودش با سهیل مهدی تماس داشته است. در این میان باشگاه پرسپولیس هم مدعی شده که چندبار به سازمان لیگ در اعتراض به این نوع برنامه‌ریزی نامه زدند که هیچ‌یک ترتیب اثر داده نشد. در شرایط فعلی هم که رقابت بین سه تیم بالای جدول بسیار نزدیک است یحیی از اینکه تیمش باید یک روز قبل از استقلال به میدان برود شاکی است و اگر این‌بار به کنفرانس خبری بیاید حتما باز هم به این موضوع اشاره خواهد کرد. باشگاه پرسپولیس هم از سازمان لیگ دلخور است که به نامه‌هایش توجهی نکرده و تغییری در زمان بازی‌ها به‌وجود نیاورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار