توضیحات مدیرعامل مترو درباره احتمال ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو

تهران (پانا) - مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در حاشیه جلسه شورای شهر تهران توضیحاتی درباره احتمال ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات مدیرعامل مترو درباره احتمال ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو

مسعود درستی در حاشیه یکصدو سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو، با توجه به اظهارات فرمانده فراجا اظهار کرد: نیروی انتظامی هر ابلاغیه‌ای داشته باشد برای پرسنل و نیروهایش لازم‌الاجرا است و لذا اگر دستوری در این زمینه داده باشد بالطبع پرسنل پلیس مترو نیز آن را اجرا خواهند کرد ولی در خصوص جزئیات این موضوع اگر ابلاغیه‌ای وجود داشته باشد بنده مطلع نیستم.
وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تصمیم‌گیری در کمیته عفاف و حجاب برای ممنوعیت ورود بانوانی که کشف حجاب می‌کنند به مترو افزود: کمیته عفاف و حجاب مترو از بابت ممانعت از ورود این افراد تصمیمی نگرفته است و تنها به تذکر لسانی اکتفا شده است.
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: این تذکرات توسط پرسنل مترو شامل آقایان و بانوان داده می‌شود و مترو در حال حاضر نیز حسب وظیفه ذاتی خود خانم‌هایی که کشف حجاب کرده باشند به آنها تذکر لسانی داده می‌شود و برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات تصمیمی گرفته نشده است و در حقیقت حسب وظیفه شرعی و سازمانی تذکر لسانی می‌دهیم.
درستی ادامه داد: بنده صبح امروز از ابلاغ فرماندهی فراجا در رسانه‌ها دیدم و چیزی به ما ابلاغ نشده است و شاید در کارتابل بنده این ابلاغیه وجود داشته باشد.
وی گفت: درخصوص پرسنل و کارکنان مترو نیز نیاز به ابلاغیه فراجا نیست و ما در چارچوب بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها پرسنل در بخش‌های مختلف موارد را رعایت می‌کنند.
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ارتباط با افزایش نرخ بلیط مترو در سال جاری تصریح کرد: پیش از سال جدید مصوبه‌ای شورا در ارتباط با نرخ بلیط مترو در سال جاری داشت و افزایش 25 درصدی را به تصویب رساند که این موضوع با مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری قرار گرفت.
درستی گفت: با توجه به پیشنهاد فرمانداری تهران و کاهش عدد موجود ما هماهنگی‌هایی را انجام دادیم و قرار شد 9.63 دیگر نرخ بلیط در سال جاری کاهش پیدا بکند و لذا مقرر بود نرخ بلیط مترو در سال جاری دو هزار و 900 تومان به عنوان قیمت پایه آغاز و پس از طی مسافت دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر 160 ریال اضافه شود که با توجه به پیشنهاد فرمانداری تهران مقرر شد نرخ بلیط مترو از اول اردیبهشت ماه امسال 2850 تومان به عنوان نرخ پایه و پس از طی مسافت دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر 147 ریال به مبلغ پایه اضافه شود.
وی همچنین در خصوص نرخ بلیط مترو کرج گفت: این مبلغ نیز 3 هزار و 730 تومان برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار