هنرآموز افغانستانی هنرستان اسکویی:

بولانی، غذای محبوب افغانستانی است

مشهد(پانا)- هنرآموز افغانستانی هنرستان اسکویی گفت بولانی غذای آسان پز و ارزان قیمت است که در افغانستان محبوبیت زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بولانی، غذای محبوب افغانستانی است

نگین غلامی، هنرآموز هنرستان اسکویی ناحیه۵ مشهد که اهل افغانستان اما مقیم مشهد بود، در گفت‌وگو با پانا گفت:« من به همراه خانواده برای معرفی غذاهای افغانستان به مردم عزیز ایران، در جشنواره غذای ملل شرکت کردیم و در غرفه خود، غذاهای افغانستانی لذیذی به فروش گذاشتیم.»

وی افزود:« یکی از غذاهای افغانستان، بولانی است. بولانی نوعی نان است که درون آن با سبزیجاتی چون سیب زمینی، تره فرنگی، عدس یا کدو حلوایی پر شده و به صورت پخته یا سرخ کرده خورده می‌شود. بولانی غذای آسان پز و ارزان قیمت است که در افغانستان محبوبیت زیادی دارد. افغان‌ها بولانی را در تنور می‌پزند و معمولا آن را هنگام افطار می‌خورند.»

غلامی بیان کرد:« از دیگر غذاهای لذیذ افغانستانی، می‌توان به قابلی پلو اشاره کرد. قابلی پلو یکی از انواع معروف پلو در افغانستان است. این پلو در کشورهای همسایه مانند ایران و ازبکستان نیز تهیه می‌شود. در تهیه این غذا که پر طرفدارترین خوراک در شهر مزار شریف است، از برنج باریک، گوشت گوسفند، هویج، کشمش و ادویه‌های مخصوص افغانستان استفاده می‌شود. اصالت این غذای بسیار خوش رنگ و بو به شمال کشور افغانستان بر می‌گردد که اگر به غذاهای شیرین علاقه داشته باشید، از خوردن آن لذت می‌برید‌.»

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار