کارشناس مذهبی شهرستان فیروزکوه:

حمایت از انقلاب اسلامی مهم‌ترین دلیل شهادت آیت‌الله صدر بود

فیروزکوه ( پانا) - کارشناس مذهبی شهرستان فیروزکوه به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله صدر گفت مهم‌ترین علت شهادت آیت‌الله صدر حمایت از مرجعیت دینی و مهم‌تراز آن حمایت ایشان از انقلاب اسلامی بود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از انقلاب اسلامی مهم‌ترین دلیل شهادت آیت‌الله صدر بود

سعید نجفی، کارشناس مذهبی شهرستان فیروزکوه در خصوص شهادت آیت‌الله صدر و خواهر ایشان گفت: شهید سید محمد باقر صدر یکی از مفاخر شیعه و از علمای بزرگ مسلمانان و از نوابغ علم و ادب بود که کمتر کسی در فضیلت و تقوا با او برابری می‌کرد، ایشان از عالمان شیعه‌ی کشور عراق، رئیس و از بنیان‌گذاران مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین علت شهادت آیت‌الله صدر، حمایت از مرجعیت دینی و مهم‌تر از آن، حمایت ایشان از انقلاب اسلامی بود.

کارشناس مذهبی فیروزکوه با اشاره به نحوه شهادت آیت‌الله صدر، در ادامه گفت: رژیم بعث عراق که در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۵۹ آیت الله محمدباقر صدر و خواهر ایشان، بنت‌الهدی را دستگیر و به بغداد برد، رئیس سازمان امنیت کشور عراق ایشان را به مرگ تهدید کرد و از او خواست که چند کلمه علیه انقلاب اسلامی ایران بنویسد تا از مرگ نجات پیدا کند، اما آیت‌الله صدر مخالفت کرد و به آنها گفت من آماده‌ی شهادت هستم.

وی در پایان بیان کرد: آنگاه آن خواهر و برادرِ مُجاهد و عالِم را به شکنجه گاه بردند و به شهادت رساندند، که سرانجام در ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ در نیمه شب، جنازه‌ی آن دو شهید بزرگوار را به خانواده‌شان تحویل دادند. راهشان همچنان پر رهرو و پایدار باد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیـــــما ایــــــلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار