روایت دانش‌آموز خبرنگار پانا از بازدید از نمایشگاه قرآن‌کریم

تهران (پانا) - دانش‌آموز خبرنگار پانا حس و حال خود از سی‌امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن‌کریم با محوریت قرآن‌کریم در مصلای تهران را روایت کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت دانش‌آموز خبرنگار پانا از بازدید از نمایشگاه قرآن‌کریم

به عنوان دانش‌آموز خبرنگار پانا وارد سالن شبستان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شدم؛ سالنی بسیار بزرگ بود و شلوغ که انتهای آن غیرقابل مشاهده بود. سرتاسر نمایشگاه از غرفه های کوچک و بزرگ و افرادی که از سرتاسر کشور آمده بودند ، سرشار از جمعیت بود.

در ابتدای نمایشگاه چند غرفه از خبرگزاری های مختلفی آمده بودند تا برنامه‌ها را پوشش دهند؛ همچنین محافل قرآن انس با قرآن نظرم را جلب کرد، که کودکان در این غرفه‌ با قرآن و جلسه خانگی قرآن کریم آشنا می‌شدند، قرآن می‌خوانند و جایزه دریافت می‌کردند؛ دیوار های این غرفه از تابلو های آیه های قرآن و حدیث ها تزئین شده بود. شبکه قرآن و رادیو قرآن در دو غرفه اختصاصی دیگر بودند که در حال ضبط برنامه تلویزیونی و گویندگی رادیو به صورت زنده بودند.

غرفه‌ای ویژه از جنس دانش آموزان و نوجوانان دهه هشتادی

غرفه‌ای که به نام وزرات آموزش و پرورش نام‌گذاری شده بود، بسیار شلوغ بود و دانش آموزان از بخش های مختلف این غرفه نظیر مدرسه تلویزیونی ایران ،کتاب خوانی، محافل انس با قرآن و بازی های فکری و جذاب دیدن می‌کردند. صدای طنین انداز «اینجا مدرسه تلویزیونی ایران است مدرسه ای به وسعت جهان» در این سالن نمایشگاه پیچیده بود.

غرفه دهه هشتادی‌ها که بخش شلوغ و جذاب نمایشگاه بود، پر بود از بازی های هیجان انگیز و جذاب؛ اما جذابیت‌های این غرفه هنوز تمام نشده بود؛ همفکری و تفکر ،اظهار نظر و حرف های اساتید از بخش های جالب دیگر این غرفه بود. غرفه بتاهیئت که همان واقعیت مجازی بود و دانش آموزان واقعه‌های عاشورا و دیگر واقعه‌ها را می‌دیدند.

غرفه‌ای از جنس نوجوانان دختر انقلابی که حس و حال خوبی می‌داد. از چالش‌های هیجان انگیز و سرگرم کننده بگیر تا آموزه‌های مفاهیم قرآنی و اجتماعی ،کتاب فروشی ،محافل انس با قرآن و تابلو ها و عکس نوشته هایی در رابطه با جایگاه دختران در کشور و جهان غرب و حفظ عفاف و حجاب که در آنجا قرار داشت.پلی‌استیشن نیز یکی دیگر غرفه های مخصوص نمایشگاه بود که نوجوانان را علاقمند به خود کرده بود.

جایی برای علاقمندان به هنر‌های تجسمی

تابلو های نقاشی با محوریت قرآن‌کریم که در این غرفه بلند بالا قرار داشت علاقمندان به این حرفه را مجذوب خود کرده بود؛ علاقمندان هنر های تجسمی هم کم نبودند و در حال بازدید از غرفه دیگری که در انتهای سالن قرار داشت از هنرهایی مانند منبت کاری ، کاشی کاری، خیاطی، چوب‌بری، مشبک‌کاری، سفالگری، فیروزه کوبی و.... در حال بازدید بودند و حتی خرید می‌کردند.

اگر علاقمند به نوشت افزار باشید، مخصوصاً از جنس ایرانی، این بخش در نمایشگاه نیز بسیار جذاب است؛ نه تنها کوچک تر ها و بچه ها بلکه بزرگتر ها هم از این فروشگاه خرید می‌کردند. این فروشگاه بوی مدرسه را می‌داد. بوی تحصیل و مفید بودن برای جامعه و بوی موفقیت و افتخار آفرینی را می‌داد.

هنوز تمام نشده بود. بیرون نمایشگاه هم از غرفه های خوراکی های خوشمزه و افطاری سرشار بود.می‌توانم بگویم بهترین بخش این نمایشگاه نماز جماعت و سفره افطاری است که پهن می‌شود. وقتی مردم از سراسر کشور و حتی جهان می‌آیند و با خدای خویش عبادت می‌کنند، بسیار بی نظیر است.

بخش های دیگری هم در نمایشگاه وجود داشت مانند: شادبوم ، رسانیوم و....که پیشنهاد می‌کنم حتماً سر بزنید.

در نمایشگاه والدین هم به اندازه کودکان و نوجوانان مشتاق بودند و در کنار فرزندشان از نمایشگاه بازدید می‌کردند.صدای صوت قرآن صدای دلنوازی داشت و دوربین ها لحظه به لحظه را ثبت می‌کردند.

کودکانی که شاید دو یا سه سال بیشتر نداشتند اما با کنجکاوی و مشتاقی از نمایشگاه بازدید می‌کردند و از والدینشان سوال می‌پرسیدند و والدینشان آنها را با قرآن‌کریم ،عبادت و الهیات آشنا می‌کردند.

هر چه به ساعات تعطیلی نمایشگاه نزدیک می‌شدیم نه تنها جمعیت کم نمی‌شد بلکه لحظه به لحظه بیشتر می‌شد.

به سالن کناری نیز سر زدم؛ آنجا فروشگاه عفاف و حجاب بود. جایی پر از روسری ها ،چادر ها ،مقعنه های و لباس های رنگارنگ که هر کسی را علاقمند به خود می‌کرد.اگر شما هم علاقمند به بازدید از این نمایشگاه هستید ،می‌توانید از ساعت ۱۴ ظهر تا ۲۴ شب ،تا پایان ماه مبارک رمضان به مصلی تهران مراجعه کنید.

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار