استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

معلمان نقش مهمی در اجرای فرمان جهاد تبیین دارند

تبریز (پانا ) - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت در پرورش ذهنیت دانش‌آموزان، عنوان کرد دشمنان سعی در مقابله با جهاد تبیین دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان نقش مهمی در اجرای فرمان جهاد تبیین دارند

عابدین خرم در اجلاس روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت در بین ارگان های مختلف کشور گفت: ما باید بیشترین وقت خود را در حوزه آموزش و پرورش صرف کنیم.

وی افزود: ما امروزه با جنگی به نام جنگ ترکیبی مواجه هستیم که هم جنگ سایبری و هم جنگ میدانی است. دشمن سعی در نابود کردن جمهوری اسلامی از طریق ابعادی همچون اقتصاد، سیاست و ...دارد. دشمن از هر طریقی سعی دارد تا توفیقاتی را به دست آورد.

رضوی خرم ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فرهنگ، اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ، زیرساخت فعالیت های نظام و نرم‌افزار مدیریتی مسئولین کشور است. امروزه در دنیا در کشورهایی مانند فرانسه، جنگ میدانی را مشاهده می کنیم ولی بازتاب آنچنانی در رسانه ها ندارد، چرا که در داخل کشورشان محدود کرده اند، ولی کوچکترین مسئله ما را به مسئله جهانی تبدیل کرده و خوراک رسانه های معاند می کنند. باید توجه داشته باشیم که با جنگ تمدنی و تاریخی رو به رو هستیم و دشمن تلاش می کند تا تمرکز اصلی نظام جمهوری اسلامی را به مسائل فرعی بکشاند.

وی ضمن اشاره به اهمیت وجود نگاه عمیق نسبت به قضایا، گفت: امروزه در جنگ ترکیبی، دشمن ذائقه ها را هدف گرفته و سعی در عوض کردن سلیقه ها و علایق و... دارد که در این راستا یکی از اهداف اصلی آنها آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما با توجه به روحیه کنجکاوانه ای که دارند، گرفتار دام های شیطانی دشمنان و معاندین می شوند که وظیفه اصلی ما در این راستا جهاد تبیین است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تنها عاملی است که می تواند با انگشت اصحاب فکر و فرهنگ عملی شود پس در این راستا معلمان نقش بسزایی دارند.

استاندار آذربایجان شرقی برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت را حائز اهمیت عنوان کرده و گفت: اردوی راهیان پیشرفت از اهمیت خاصی برخوردار است تا دانش آموزان با افتخارات کشورشان آشنا شوند. امروزه کشور ما که سال‌های سال در تحریم دشمنان گرفتار شده، حساس ترین تکنولوژی های لازم خود را تولید کرده و خودکفا شده است.

وی ادامه داد: در جنگ ترکیبی، دشمن به وسیله سیاه نمایی، مقابله گری با جهاد تبیین و ایجاد اختلاف در وحدت ملی، سعی در تضعیف نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: بحث مهم دیگر جامعه، مسئله حجاب است. فرزندان ما باید بدانند که حجاب نه تنها مانع پیشرفت آنها نیست، بلکه عامل رشد و پویایی شخصیت انسان است. طبق نظرسنجی انجام شده در کلانشهرهای کشور، بیش از ۷۳ درصد مردم مخالف کشف حجاب هستند که درصد قابل توجهی است.

وی ضمن اشاره به مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر، خاطرنشان کرد: در بحث مسمومیت های دانش آموزان، دشمنانی بر علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند که دوست ندارد دختران به مدارس بروند، خودشان نیز تبلیغ می کنند که به مدرسه نروند.

خرم در پایان خطاب به مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر استان بیان کرد: خواهش می کنیم تا در موضوعات مختلف عقب نشینی نکرده و خودتان در مدرسه اذهان عمومی را مدیریت کنید تا دشمنان به هدف غایی خود دست نیابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار