عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا:

«‌صحرایی» ‌با یک برنامه جامع می‌تواند وزارت‌ آموزش و پرورش ‌را مدیریت کند‌

تهران (پانا) - نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش مشکلات زیادی دارد و رئیس‌جمهوری نیز وقتی کسی را به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌کند براساس یک‌سری از ویژگی‌ها وی را انتخاب کرده است و مشکلات دانشگاه فرهنگیان نیز ‌کمتر از آموزش و پرورش نیست، گفت باید امیدوار بود که آقای صحرایی با یک برنامه جامع‌ بتواند این وزارت‌خانه ‌را مدیریت کند.‌

کد مطلب: ۱۳۶۰۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
«‌صحرایی» ‌با یک برنامه جامع می‌تواند وزارت‌ آموزش و پرورش ‌را مدیریت کند‌

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برخی از مشکلات اخیر در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: «مجلس یکپارچه در حمایت از فرهنگیان همراه است و از دولت محترم می‌خواهند که توجه ویژه‌ای شود، هم از لحاظ مادی که زندگی خوبی داشته باشند، هم بدهی‌های دولت به آموزش و پرورش در طول دولت‌های گذشته پرداخت شود و به سرمایه‌های موجود آموزش و پرورش توجه ویژه شود.»

وی ادامه داد: «سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش ‌با مشکلات زیادی مواجه است، با توجه به اینکه باید الان رتبه‌ها اصلاح شود، هنوز مقداری از معوقات هم باقی مانده است که باید پرداخت شود. در بحث پاداش بازنشستگان، سرانه مدارس، فضای آموزشی، کمبود معلم، کمبود پرسنل و ... تمام این‌ها مشکلاتی است که در آموزش و پرورش انباشته شده و به نظر می‌رسد کار بسیار سنگینی است. کسی که می‌خواهد سکانداری این وزارتخانه را برعهده بگیرد باید به ۵۰‌میلیون نفر نگاه کند. ما قریب ۱۵ میلیون دانش‌آموز ۱ میلیون معلم و با خانواده‌های‌شان قریب ۵۰‌ میلیون نفر خانواده آموزش و پرورش هستند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.»

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق معلمان تلخ بود، گفت: «‌کاش تدابیری اندیشیده می‌شد که کار به اینجا نکشد.»

فلاحی گفت: «رئیس‌جمهوری وقتی کسی را به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌کند براساس یک‌سری از ویژگی‌ها وی را انتخاب کرده است، دانشگاه فرهنگیان نیز مشکلاتش کمتر از آموزش و پرورش نیست. ۷۰ درصد ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان متاسفانه کد تخریب خورده است، نبود فضای آموزشی کافی، نبود هیات علمی کافی، عدم تعیین تکلیف مدرسان مشکلات عدیده‌ای است و افزایش سقف پذیرش دانشجو تا ۲۵ هزار نفر در هر سال‌ و ... . من آرزوی توفیق دارم برای آقای صحرایی و امیدوارم با یک برنامه جامعی این وزارت‌خانه به این گستردگی را مدیریت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار