مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان

معلمان مربی و الگوهای با نفوذ تعلیم و تربیت هستند

اصفهان (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت معلمان مربی و الگوهای با نفوذ تعلیم و تربیت هستند. در واقع رفتار معلم تاثیر بسزایی بر رفتار و خلق و خوی دانش آموزان خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۶۰۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان  مربی و الگوهای با نفوذ تعلیم و تربیت هستند

مراسم تجلیل از اعضای گروه جهادی آموزش و پرورش استان اصفهان و دانشجو معلمان عضو گروه جهادی شهید مطهری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، سید علی مدینه معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل، مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، سید احمد رضا بنی لوحی معاون آموزش متوسطه اداره کل، مصطفی درستکاررئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل، اکبر رحمتی مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان در خانه معلم شماره 3 اصفهان برگزار شد.

اکبر رحمتی مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان عنوان کرد: یکی از افتخارات ما این است که افراد حاضر، فعالیت جهادی و آموزشی در رگ و پوست آن ها تنیده شده است و آمادگی خدمت و درخواست ادامه فعالیت دارند.

وی در خصوص اولین فعالیت این گروه جهادی تصریح کرد: مدارس حصه از مناطق محروم ناحیه 6 آموزش و پرورش اصفهان به عنوان اولین کار این گروه جهادی است ‌که با نام شهید مطهری مزین شده است.

رحمتی پیرامون برنامه‌های پیش‌بینی شده این گروه جهادی گفت: کمک به افزایش سطح آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم از دیگر اهداف این اردوی جهادی است که از تابستان آغاز خواهد شد و به کمک دانش آموزان جهادگر رشته گرافیک، زیباسازی مدارس را خواهیم داشت.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ضمن تبریک ۱۷ فروردین مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان و میلاد امام دوم شیعیان کریم اهل بیت گفت: معلمی، رسالتی به عظمت انبیاء است.

وی افزود: اردوی جهادی ترکیبی از هجرت و جهاد است. در واقع اردوی جهادی انرژی مثبتی برای افراد دارد. چون خدا به فرد کمک کرده است که به فطرت خودش نزدیک تر شود و آرامش بیشتری پیدا کند.

ابراهیمی تصریح کرد: معلمان نیز مربی و الگوهای با نفوذ تعلیم و تربیت هستند. در واقع رفتار معلم تاثیر بسزایی بر رفتار و خلق و خوی دانش آموزان خواهد داشت. همانطور که می دانید افراد زیادی در سیستم های آموزشی مشغول به کار هستند که فعالیت هایشان به طور مستقیم و غیرمستقیم بر تربیت دانش آموزان تاثیر می گذارد، اما در این بین معلم نقش برجسته تری دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: بانفوذترین فردی که در این مرحله می تواند به دانش آموزان کمک کند معلم است. دانش آموز معلم را الگوی خود قرار می دهد و از رفتار و اخلاق معلم سرمشق می گیرد.

وی افزود: دانش آموز از تمامی رفتارهای معلم از جمله نحوه اخلاق و رفتار معلم، وقت شناسی، رعایت عدالت، خیرخواهی و… درس می گیرد و محدوده اخلاقیات معلم فراتر از خود اوست و باید تلاش کند فکر دانش آموزان را با الگو قرار دادن خود جهت یابی کند، بنابراین نمی تواند نسبت به رفتار خود بی تفاوت و آزاد باشد.

وی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی همکاران، مجد میلاد خجسته و شکوهمند امام برگزیده، زینت عرش الهی، فرزند جمیل پیامبر امام حسن (ع) را تبریک گفت و افزود: خدایا به عظمت این ماه کریم و به برکت شهید این ماه قسمت می‌دهیم که همه این عزیزان را ثابت قدم در مسیر خیر و خیراندیشی و معلم واقعی قرار بده.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار