مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد:

رشد ۱۲ درصدی حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد حوادث ترافیکی در استان خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۳۶۰۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۲ درصدی حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی

محمدعلی کاوسی با اشاره به خدمات ارائه شده در راستای طرح عملیات امداد و نجات نوروزی هلال احمر بیان کرد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون، نیروهای هلال احمر به ۱۳۳ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع حوادث به وقوع پیوسته، ۱۰۰ مورد جاده‌ای، ۱۱ مورد سیل و آب‌گرفتگی، هشت مورد شهری و یک مورد کوهستان بوده است، افزود: همچنین 13 مورد به پایگاه‌های امداد و نجات مراجعه داشته‌اند.

کاوسی با بیان از مجموع حوادث جاده ای، ۶۲ مورد به صورت واژگونی بوده است، افزود: از رانندگان خواستاریم با پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم رانندگی در زمان خواب آلودگی از بروز هر گونه حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، افزود: همچنین مصدومین حوادث ترافیکی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته اند.

کاوسی با بیان اینکه مجموع حوادث اعلامی‌به هلال احمر طی این مدت ۳۴۱ مصدوم و ۱۸ فوتی بر جای گذاشته است، گفت: ۵۹ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۸ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۴۱ امدادگر به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، اظهار کرد: همچنین ۱۳۰ دستگاه آمبولانس، ۷۷ خودرو نجات و ۲۲ کمک دار سبک دستگاه به‌کارگیری شده است.

کاوسی با بیان اینکه در این مدت ۲۰۱ نفر در پایگاه‌های امدادی اسکان داده شده اند، افزود: از شهروندان خواستاریم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی برای بهره‌مندی از خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته یا به نزدیک ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار