بوستان های خانواده و بانوان در قم افزایش می یابد

قم(پانا)- عضو هیئت رئیسه شورای شهر مقدس قم گفت تعداد بوستان‌های خانواده و بانوان را به خصوص در منطقه نیروگاه قم افزایش می دهیم.

کد مطلب: ۱۳۶۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بوستان های خانواده و بانوان در قم افزایش می یابد

نرجس نیازمند، عضو هیئت رئیسه شورای شهر مقدس قم امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ایام نیمه شعبان، اکثر سازمان‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری قم فعالیت‌ها برنامه‌های خود را به صورت سازماندهی شده آغاز کرده بودند و شهر به نوعی پیش از آغاز تعطیلات نوروزی آمادگی کامل را برای این ایام داشت.

وی با بیان اینکه 6 بوستان در شهر مقدس قم برای کمپ و استراحتگاه موقت زائران و مسافران نوروزی تدارک دیده شده بود، افزود: خدمت‌رسانی نیروهای شهرداری قم به صورت شبانه روزی است و همکاری و هم‌افزایی بین سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی قابل مشاهده است که این نشان از مدیریت مطلوب استان برای پذیرایی از زائران است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مقدس قم ابراز کرد: در نوروز امسال سازمان زیباسازی شهرداری قم در میادین، خیابان‌ها اماکن مختلف سطح شهر اقدامات بسیار چشمگیری را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه حادثه خاصی را در سطح شهر شاهد نبودیم، عنوان کرد: حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی شهرداری با استفاده از دوربین‌های حرارتی باعث شد که از رخ دادن حادثه جدی در سطح شهر جلوگیری شود.

نیازمند تصریح کرد: همچنین به علت مقارنت نوروز باستانی با ماه مبارک رمضان، تبلیغات گسترده و مناسبتی نیز با موضوع عید و رمضان در سطح شهر با نصب بنرها صورت گرفت.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم بیان کرد: در شورای ششم، حضور بانوان پررنگ‌تر بود که نشان از مطالبه بیشتر بانوان است؛ تشکیل کمیته بانوان و خانواده در قم پس از 22 سال که از تشکیل شوراهای اسلامی شهرها می‌گذرد، نمایانگر این است که ما نسبت به سطح جامعه و انتظارات مردم واقف هستند.

وی تصریح کرد: در این موضوع، توانستیم که تعداد بوستان‌های خانواده و بانوان را به خصوص در منطقه نیروگاه قم افزایش دهیم؛ برای منطقه 6 نیز در بودجه سال 1402 در نظر گرفته شده تا بوستان بانوان ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم با اعلام اینکه کارگروه‌هایی در کمیته بانوان و خانواده شکل گرفته، ادامه داد: برای مثال در کارگروه ورزش و نشاط اجتماعی، جلسات متعددی برگزار شده و سایر استان‌ها و کلانشهرهای کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در این راستا برنامه‌های خوبی ویژه بانوان طراحی شده است.

نیازمند خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل بانوان، دو مرکز ثابت شناسایی شده و در حال آماده‌سازی برای مشاغل خرد و خانگی بانوان قمی است؛ امکان راه‌اندازی بازارچه‌های مشاغل خانگی بانوان در بوستان‌ها وجود دارد و متقاضیان می‌توانند برای این موضوع به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و سازمان پارک‌ها مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار