روستای سله‌بن مکانی زیبا و آرام برای گذراندن روز طبیعت

فیروزکوه ( پانا) - روستای سله‌بن در ٢٠ کیلومتری شهرستان فیروزکوه واقع شده است، این روستا بدلیل نزدیکی به تهران مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و مکانی زیبا و آرام برای گذراندن روز طبیعت محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۹۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
روستای سله‌بن مکانی زیبا و آرام برای گذراندن روز طبیعت

اگر دوست دارید به جایی بروید که سرسبز، آرام و در نزدیکی استان تهران باشد روستای سله‌بن می‌تواند مکان خوبی باشد، برای رسیدن به این روستا در قدم اول به فیروزکوه بیاید و در جاده فیروزکوه_تهران قرار بگیرید و به بعد از کمی گذراندن راه به سمت راست بروید و از جاده‌ای زیبا که روبه‌رو شماست بگذرید، به اطراف که نگاه کنید سد نمرود به چشمتان می‌خورد بعد از گذراندن از آن به روستای سله‌بن می‌رسید.

مردم روستای سله‌بن به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند و معمولا به کارهای دامداری ، باغداری و زنبورداری مشغول هستند، افرادی که روستای سله‌بن خانه دارند معمولا در فصول گرم سال به خانه‌هایشان می‌آیند، زیرا سله‌بن زمستان‌های بسیار سردی دارد، در سله‌بن طائفه‌های تبار، سهرابی، درویش‌خضری، آهنگر، باهو، دریاباری، خلیلی و کیانی زندگی می‌کنند و بیشتر آنها آهنگر و تبار هستند.

در روستای سله‌بن محصولات و میوه‌هایی چون آلو، سیب‌زمینی،سیب، گلابی، گردو، زردآلو، آلبالو و گیلاس وجود دارد و سوغاتی آن محصولات لبنی،گیاهان دارویی و نان محلی است، از حیواناتی که آنجا زندگی می‌کنند می‌توان به قوچ، میش، کل، بز، آهو و گراز اشاره کرد.

در مسجد روستای سله‌بن که نام آن مسجد صاحب‌الزمان است، تمامی مراسمات مذهبی، اعیاد و شهادت‌ها برگزار می‌گردد، دو حیاط دارد که معمولا در حیاط بزرگ‌تر مراسم زنجیرزنی برگزار می‌شود، آشپزخانه‌ای بزرگ در طرف راست مسجد قرار دارد.

سد نمرود در جنوب روستای سله‌بن قرار دارد و ارتفاع آن ۲/۰۲۰ متری سطح دریا ساخته شده است، این سد از رودهای دلی‌چای،ساواشی، گور‌سفید سرچشمه می‌گیرد، جذابیت این سد برای گردشگران به دلیل ترکیب زیبای آب، کوه ، درختان، سبزه‌ها و آسمان بوده است.

در این روستا تا جایی که توانسته‌ شده مکان اسکان فراهم است و می‌توانید اجاره کنید و لذتی بی‌نظیر از روستای زیبا بچشید.

دانش‌‌آموز خبرنگار: نازنین فاطمه تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار