‌‌رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح کرد:

در معابر رودخانه‌ها چادر احداث نشود

اسکان اضطراری در اکثر استان‌ها و شهرها آغاز شده است

تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور تاکید کرد‌ از ظرفیت بهیاری‌ها و هلال‌احمر برای فراهم کردن لوازم گرمایشی اسکان‌های اضطراری در ورودی شهرها استفاده و به صورت جدی از احداث چادر در معابر رودخانه‌ها جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
در معابر رودخانه‌ها چادر احداث نشود

نشست وبیناری هماهنگی با استان‌ها به‌منظور گزارش وضعیت و ارائه راهکارها و تمهیدات مناسب برای ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی با حضور علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستادمرکزی هماهنگی خدمات سفر، سیدمصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، برخی نمایندگان دستگاه‌های عضو و دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استانی امروز -چهارشنبه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ -در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

از ازدحام در اسکله‌ها جلوگیری شود

علی‌اصغر شالبافیان با اشاره به ریزش تونل کندوان بر تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران این محور و هماهنگی بین استان‌های درگیر در این مسیر از جمله البرز، مازندران، سمنان، تهران، گیلان و گلستان تاکید کرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در ارتباط با استان‌های مکمل به ایجاد شرایط اقامتی و میزبانی، اطلاع‌رسانی درباره محل اسکان‌های اضطراری در ورودی شهرها اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت بهیاری‌ها و هلال‌احمر برای فراهم کردن لوازم گرمایشی اسکان‌های اضطراری در ورودی شهرها استفاده و به صورت جدی از احداث چادر در معابر رودخانه‌ها جلوگیری شود.

تامین ایمنی و سلامتی گردشگران رسالت ما است

وی درباره استان‌های دارای محور دریایی گفت: استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مطابق شرایط آب و هوایی به مسافران اطلاع‌رسانی کنند تا از ازدحام و ایجاد چالش در اسکله‌ها جلوگیری شود. همچنین گشت‌های دریایی باید رویکرد احتیاطی را مدنظر قرار دهند.

شالبافیان بر هماهنگی بین استان‌ها تاکید کرد و افزود: این روزها اوج هماهنگی است و جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و با اتخاذ تمهیدات احتیاطی تشکیل می‌شود.

اسکان اضطراری در اکثر استان‌ها و شهرها آغاز شده است

سید مصطفی فاطمی در این نشست به وضعیت آب‌وهوایی کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل بارندگی در اکثر نقاط کشور، بسیاری از استان‌ها و شهرها خدمات اسکان اضطراری مسافران را آغاز کرده‌اند. استان فارس با بیش از یک هزار مدرسه‌ای را که آموزش و پرورش استان در اختیار گذشته، رتبه نخست اسکان اضطراری را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به سه مورد غرق شدگی و یک‌ مورد فوتی در استان بوشهر و مواج‌ بودن دریا بر هماهنگی و جلسه فوری با سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد و افزود: به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای باید هماهنگی با پلیس برای نصب بنر و اطلاع‌رسانی نقاط پرخطر انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار