مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد:

تمامی ظرفیت‌ها برای جذب حداکثری سواد آموزان بکارگیری شود

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بر بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب حداکثری سوادآموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تمامی ظرفیت‌ها برای جذب حداکثری سواد آموزان بکارگیری شود

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونین که در محل سالن جلسات خانه معلم شماره یک برگزار شد، طی سخنانی بر اهمیت پوشش حداکثری حجم ابلاغی، ترویج و تقویت گفتمان سوادآموزی مردمی محور و تکلیف مدار و نیز بر کلاسگذاری پالایش محور بر دقت و سرعت در پالایش افراد و شروع فرآیند آموزش برای بی سوادان و کم سوادان پالایش شده تاکید کرد.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم فعال سازی آموزش دهندگان غیرفعال را یکی از رویکردهای تحولی سازمان نهضت سوادآموزی برشمرد و با تشکر از این اقدام تصریح کرد: ملاک و مبنای عمل برای فعال سازی آموزش دهندگان بخشنامه ارسالی سازمان نهضت سوادآموزی بوده و گروه بهبود فعالیت سوادآموزی در استان و شهرستان ها ومناطق مسئول اطلاع رسانی گسترده و حسن اجرای این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فرصت باقیمانده تا پایان کلاس‌گذاری، با تاکید بر کیفیت‌بخشی فعالیت ها و نظارت بر تشکیل کامل و جامع پرونده های آموزشی و آزمون ها، از همه اعضای حاضر در جلسه خواست تا تمام ظرفیت های ممکن برای جذب حداکثری و پوشش حجم ابلاغی استان را بسیج کنند.

همچنین در جلسه گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات فعالیت‌های سوادآموزی که با حضور مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش نواحی یک و دو در سالن شهید فخری زاده برگزار شد، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان قم استفاده از ظرفیت روحانیون طرح امین را برای تبلیغ و تشویق و ترغیب والدین بی سواد و کم سواد دانش آموزان و ساکنین اطراف مدرسه را در جذب و شناسایی و ثبت نام سوادآموزان موثر دانست و بر اجرای درست و اطلاع رسانی گسترده به آموزش دهندگان غیرفعال برای فعالیت مجدد تاکید کرد.

دبیر گروه بهبود کیفیت استان، داشتن روحیه جهادی و کار شبانه روزی در پیشرفت برنامه ها و طرح‌های سوادآموزی را ضروری و لازم شمرد و پرداخت به موقع و پیگیری واریز حق الزحمه آموزش دهندگان را خواستار شد.

دبیر ستاد امتحانات استان گفت: همکاری و همراهی معاونین آموزشی و مدیران مدارس برای برگزاری باکیفیت امتحانات با تکریم سوادآموزان باید باشد.

قاسمی نیا تذکرات اداره کل سنجش و نظارت سازمان نهضت سوادآموزی در بررسی محتویات پرونده دو باب از کلاس ها را توضیح داد و بیان کرد: همه اعضای ستاد امتحانات باید آیین نامه برگزاری امتحانات و پرونده کلاس ها را طبق ضوابط و مقررات انجام دهند.

در ادامه روسای ادارات دوره های سوادآموزی و نظارت و سنجش به بیان پیگیری مصوبات جلسه قبلی نکاتی در خصوص آخرین وضعیت جذب و کلاسگذاری، پرداخت های مالی، مسابقه انشانویسی، روند اجرای پویش ایران سبز، ایران قوی و محتویات پرونده کلاسی و تعیین و انتصاب ناظرین آموزشی با تاکید بر نظارت بر فعالیت های سوادآموزی پرداختند.

همچنین روسا و نمایندگان ادارات ارزیابی عملکرد، حراست، روابط عمومی، مدیران و کارشناسان سوادآموزی آموزش وپرورش نواحی یک و دو هر کدام نظرات و راهکارهای خود در خصوص دستور جلسه را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار