برگزاری مسابقات فوتسال دانش‌آموزان متوسطه اول خراسان رضوی

مشهد (پانا) - سی و نهمین دوره مسابقات فوتسال دانش‌آموزان متوسطه اول خراسان‌رضوی در سالن مهدیزاده نیا ناحیه 7 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات فوتسال دانش‌آموزان متوسطه اول خراسان رضوی

جواد شیوانی مقدم، مسئول برگزاری این دوره از مسابقات دانش آموزان متوسطه اول استان خراسان رضوی عنوان کرد: در مرحله اول بصورت قطبی و در ۸قطب استان برگزار شد که در نتیجه آن تعدادی از برگزیدگان و منتخبین به مرحله بعد صعود کردند.

لازم به ذکر است که در مرحله مقدماتی هر قطب ۶تیم ۱۴نفره را شامل می‌شده است که در طی مسابقات و مراحل مختلف این ۶۷۲ دانش آموز در مرحله استانی به ۸تیم ۱۴نفره رسیدند که این ۸ تیم نیز در مرحله نیمه نهایی به ۴تیم رسیدند که شامل «مشهدناحیه۶، فریمان، سبزوار و رشتخوار» می شود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه این شاخه ورزشی در مقطع متوسطه اول امسال سطح کشوری ندارد و در مرحله استانی کار خود را به پایان می‌رساند. ولی در استان نیز از تیم های برتر که مقام کسب خواهند کرد بطور شایسته ای تقدیر به عمل خواهد آمد.

شیوانی مقدم همچنین افزود: خیلی از استان ها بدلیل عدم برگزاری مسابقه فوتسال متوسطه اول در سطح کشوری، سطح استانی آن را نیز برگزار نکردند که البته خراسان رضوی متمایز عمل کرد، و با برگزاری این مسابقه، استعداد هایی را کشف و آماده به استفاده در دوره متوسطه دوم کرده است.

وی در پایان نیز از دغدغه های خود در رابطه با این حوزه گفت: یکی از مهمترین دغدغه ها بودجه است؛ در این حوزه که مربوط به آینده سازان کشورمان ما هست، ما باید هزینه کنیم و بودجه ای که صرف این راه می‌شود خود نوعی سرمایه گذاری بر آینده روشن سرزمینمان است، پس تقاضای به توجه بیشتر مالی در حوزه تربیتی و ورزشی داریم.

شیوانی مقدم اضافه کرد: ما از تمامی دست اندرکاران و یاری رسانانمان تشکر میکنم که خدارو شکر توانستیم این دوره از مسابقات را به شکلی شایسته و در سالن هایی مناسب و با حضور کامل پزشکیاران مجهز و در واقع به عالی ترین شکل ممکن برگزار کنیم.

سرمربی تیم فینالیست فریمان نیز از نحوه برگزاری عالی مسابقات و نواقص کوچک داوری گفت: مسابقات تا به حال عالی برگزار شده است، اما در داوری خطاهایی سرزده شد که خیلی تاثیرگذار نبود و ما هم عذرخواهی می کنیم از تندی ها و عصبانیت هایمان در بین بازی که برآمده از جو و هیجان بالای بازی ها بود.

سرمربی تیم فریمان، فضاهای ورزشی را محیطی مناسب برای کنار گذاشته شدن فضای مجازی توسط جوانان و نوجوانان دانست و از مسئولین تقاضای ترویج آن را داشت و دانش آموزان را دعوت به تجربه آن‌ کرد.

مربی تیم رشتخوار نیز که در نیمه نهایی مغلوب فریمانی ها شده بود از نحوه برگزاری مسابقات تشکر کرد، اما از کیفیت تغذیه رضایت کامل نداشت و معتقد بود برای ورزشکارانی با این سن و سال رژیم غذایی مغذی تری مورد نیاز است.

وی همچنین از زمان بندی مسابقات گلایه کرد و این موقع از سال را، زمان خوبی برای برگزاری مسابقات نمی دانست و ضمن اشاره به دوره های قبل این مسابقات، از برگزاری مسابقات بصورت اردویی که در سال های قبل انجام می‌شد استقبال بیشتری کرد و اعتقاد داشت که میزبانی توسط شهر مشهد بهتر بوده است.

سرمربی دیگر تیم مغلوب شده نیمه نهایی یعنی سبزوار نیز پس از تشکر از مسئولین و نحوه برگزاری مسابقات، تیم خود را شایسته صعود دانست و گفت: نبود تمرکز کافی در کنار بدشانسی موجب شکست ما شد.

وی نیز از نحوه برگزاری این دوره از مسابقات ارزیابی مثبتی داشت و خواستار ادامه با کیفیت این مسابقات شد.

اما دیگر مربی فینالیست مشهدی از تیم ناحیه۶ توقعات بیشتری از مسئولین و مجریان این طرح داشت و ضمن تشکر از آنها تقاضای بهبود در تغذیه و بودجه اختصاص یافته در این بخش را داشت.

«علی حجی زاده»،سرداور این بازی یکی از فرهنگیان آموزش و پرورش بود که از سطح بالای مسابقات گفت و در خصوص گلایه بعضی از مربیان در رابطه با نحوه داوری گفت: توجیه باخت با به گردن داور انداختن، کاملا طبیعی است و ما نیز به این مسئله عادت داریم.

او که دوره های متعددی را داوری کرده است، کیفیت بازی این بازیکنان را قابل تقدیر دانست و آن را روندی افزایشی در جهت کیفیت بازی دانش آموزان نسبت به سال های گذشته دانست.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار