امام جمعه رودهن:

حفظ یکپارچگی و پرهیز از تحلیل‌های نادرست و شخصی رمز آرامش و امنیت کشور است

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، یکپارچگی و وحدت در ساختار اطلاع‌رسانی و پرهیز از تحلیل‌های نادرست و اظهار نظرهای شخصی مسئولین و اشاعه واقعیت را، رمز آرامش و امنیت در جامعه برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حفظ یکپارچگی و پرهیز از تحلیل‌های نادرست و شخصی رمز آرامش و امنیت کشور است

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: ریشه همه خوبی‌ها ایمان به خدا و مقدسات است، چرا که در سایه ایمان است که اعمال شایسته و درست از افراد سر می‌زند و از اعمال آلوده و نادرست خودشان را حفظ می‌کنند.ایمان عامل مهم شکل گیری صفات حسنه و با فضیلت در افراد است، یکی از کارهای مهمی که در تقویت دین و سلامت معنوی آنها نقش مهمی دارد هجرت است. گاهی انسان در محیطی متولد شده که به خاطر فسادهای اخلاق نمی‌تواند در آن محیط رشد کند، منطق اسلام این است که در این شرایط باید مهاجرت کند. روح هجرت عبارت از فرار از کفر و معصیت به سمت خدا است، حقیقت هجرت، هجرت روحی است، سومین عامل نجات و رستگاری جهاد برشمرده شده که گاهی با جان و گاهی با مال است.این سه عمل، در رشد فرد و جامعه نقش مهمی دارند.

وی همچنین عنوان کرد: شهدا، سرمایه‌ها و گنجینه‌های معنوی جامعه ما هستند. زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا، یک وظیفه همگانی است، فرهنگ شهدا، مایه حیات معنوی جامعه است. فرهنگ شهدا فرهنگ حمایت از مستضعفین و فرهنگ ایثار و ازخودگذشتی برای مردم جامعه است. جامعه‌ای که فرهنگ شهدا در آن وجود داشته باشد، جامعه ای پویا خواهد بود.

امام‌جمعه رودهن بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی درباره زنده نگه داشتن یاد شهدا می‌گویند، امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.؛ چرا که از عالی ترین الگوها برای جوانان است. زنده نگهداشتن یاد شهدا، باعث‌تداوم ارزش های جامعه است، همه ما می‌دانیم که در هر کجا از فرهنگ شهدا پیروی شده، باعث عزت و افتخار و پیشرفت کشور شده است. آشنایی با سیره شهدا باعث رشد یک جامعه است.

حسینی نیز تصریح کرد: اقدام ارزشمند عزیزان در ستاد راهیان نور که با تدبیر هوشمندانه، جوانان و نوجوانان را به مناطق عملیاتی می برند، قابل ستایش است، همچنین‌ اگر جنگ ترکیبی را، جنگ چند ضلعی مرکب از ابعاد سیاسی و اقتصادی و امنیتی و رسانه‌ای و تبلیغاتی بدانیم، باید بگوییم که پدیده مسمومیت دانش آموزان از ابعاد ترکیبی برخوردار است، این اقدام مذموحانه، مسمومیت روحی و شناختی است. بزرگنمایی این حادثه و ضعیف نمایی قوت نظام در مواجه با این پدیده، از اهداف این جنگ است.

وی در توصیحات بیشتر اذعان کرد: دشمن با چند هدف این جنایت را دنبال می‌کند که شامل شکستن احساس امنیت در جامعه است، دشمن حس امنیت را هدف قرار داده وبا از بین بردن حس امنیت در خانواده ها، که این کار کم هزینه‌تر است برای دشمن، این هدف را دنبال می‌کند. به خوبی می‌دانند، اگر کار تروریستی مثل شاهچراغ، عمل کنند، عوامل‌شان سریع شناسایی می‌شود. بنابراین وقتی دیدن که تلاش های اخیرشان راه به جایی نبرده، رو به این اقدامات سخیف آوردند، هدف دیگرشان، تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی دانش آموزان و هدف دیگرشان، اتهام به جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی مطرح کرد: همه می‌دانیم که مهسا امینی اسم رمزی است که کشور ما را چند ماه درگیر اغتشاش کرد. این کارها باعث این است تا مجددا این آتش‌ها روشن شود، هدف دیگرشان، اتهام زدن علیه دین‌داران است. عده ای اینگونه القا می‌کنند که برخی مذهبی ها مخالف تحصیل زنان هستند لکن جمهوری اسلامی پیشتاز تحصیل بانوان است. در قم نیز، می‌خواهند مردم را به دین و دیانت و این مرکز دینی، بدبین بکنند، اما در مقابل این اقدامات دشمن، باید برخورد قاطع و بدون گذشت با مسببان این جنایت ها صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه اول، برعهده مسئولان است، یکپارچگی ساختار اطلاع‌رسانی و پرهیز از اینکه هر مقام مسئولی نظرات خودش را بیان کند. رسانه ملی، با تهیه گزارش های واقع بینانه، به خانواده ها و دانش آموزان عزیز، آرامش ببخشند. نباید وارد تحلیل های نادرست شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار