سخنگوی شهرداری تهران:

دهکده‌های بهار ایران همراه با کاروان‌های سیار جشن نوروزی در پایتخت برپا می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی شهرداری تهران درباره برنامه‌های عیدانه در سطح پایتخت، گفت دهکده‌های بهار ایران با تاکید بر برگزاری کاروان های جشن‌ نوروزی و رویدادهای فرهنگی - تفریحی در سطح بوستان‌های تهران برپا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۴۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دهکده‌های بهار ایران همراه با کاروان‌های سیار جشن نوروزی در پایتخت برپا می‌شود

بنا به اعلام ایرنا، عبدالمطهر محمدخانی گفت: برپایی دهکده‌های بهار ایران در طبیعت، علاوه بر ایجاد شادی و سرور عمومی در بین خانواده‌ها، شهروندان و مسافران نوروزی، نشر معارف و جلوه‌های قرآن کریم در فضاهای عمومی سطح شهر است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است، افزود: اکنون برای رسیدن به این هدف مجموعه برنامه‌های منطقه‌ای و محله‌ای در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و به همه نهادهای مربوطه ابلاغ خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان در آغاز سال جدید، اظهارداشت: امید است، خانواده‌ها، شهروندان و کالبد شهر با فرارسیدن بهار باستانی در جوار بهار معنوی رمضان، سرور و شکوفایی دوچندان داشته و به بهترین شکل از آن استفاده کنند

محمدخانی درباره مخاطبان برنامه‌های نوروز و رمضان ۱۴۰۲ شهرداری تهران، گفت: خانواده‌ها و شهروندان تهرانی به همراه مسافران نوروزی از مخاطبان برنامه‌های نوروز و رمضان ۱۴۰۲ شهرداری تهران خواهند بود.

محمدخانی با اشاره به رویکردهای معنوی اجرای برنامه‌های شهرداری، گفت: تشویق و ترغیب نوجوانان به آیین روزه‌ داری، رعایت و حفظ آداب و شعائر ماه مبارک رمضان (ویژه روزه اولی‌ها) مورد توجه خواهد بود همچنین تبیین سنت مهمان‌ نوازی در ماه مبارک رمضان با ترویج و گسترش افطار به منظور دعوت از همشهریان روزه‌دار به سفره‌های افطاری ساده را در نظر خواهیم داشت.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: یکی از برنامه‌ها، مراسم افتتاحیه‌ استقبال از بهار ایران است. کاروان‌های سیار جشن و سرور نوروزی، توسط ادارات، سازمان‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تابعه شهرداری تهران به مناسبت ایام نوروز ۱۴۰۲ راه‌اندازی خواهند شد.

وی اضافه کرد: این کاروان‌ها، در مراسمی از روز جمعه ۲۶ اسفند از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ فعالیت خود را در سطح محلات، بوستان‌ها و معابر اصلی شهر آغاز و تا روز دوم فروردین به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح خواهند پرداخت.

محمدخانی در پایان با اشاره به جزئیات برنامه افتتاحیه روز جمعه ۲۶ اسفند با اجرای معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در میدان آزادی تهران اعلام کرد: مراسم افتتاحیه برنامه‌های نوروزی با مشارکت ستاد گردشگری، اداره کل سلامت، اداره کل فرهنگی، اداره کل بانوان، سازمان ورزش و تندرستی، معاونت خدمات شهری، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، شرکت شهر سالم و منطقه ۹ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار