مدیر آموزش و پرورش رودهن در جلسه مدیران مدارس ابتدایی:

مدارس ابتدایی، نقطه عطف جریان هدفمند آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش هستند

رودهن (پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودهن در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس ابتدایی منطقه، مدارس ابتدایی را نقطه عطف جریان هدفمند و تکاملی آموزشی و تربیتی در نظام آموزش و پرورش و تعالی دانش‌آموزان برشمرد که کلیه اقدامات تمام‌ساحتی در این مدارس باید کارشناسی‌شده، تخصصی و خلاقانه اجرا شود.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس ابتدایی، نقطه عطف جریان هدفمند آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش هستند

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی مدیران مدارس ابتدایی رودهن در سالن اجتماعات این اداره با حضور زهرا رستمی مدیر، لطیفه علی‌یوسفی معاون آموزشی، شهناز لطفی کارشناس آموزش ابتدایی، مهدی حبیبی معاون پرورشی علیرضا ابراهیم زاده کارشناش ارزیابی عملکرد، بهرام‌حسینی نیا کارشناس حراست در محل سالن احتماعات شماره ۲ آموزش و پرورش رودهن و با حضور کلیه مدیران مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه برگزار شد.

در مدارس ابتدایی، کیفیت‌بخشی آموزشی و تربیتی نقش بسیار تعیین کننده و شاخصی را ایفا می‌کند؛ چرا که دانش‌آموزان در این مقطع در حال شکل‌گیری و پی‌ریزی بنیان‌های آموزشی، یادگیری و تربیتی خود هستند

در این نشست زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن ضمن تبریک‌اعیاد شعبانیه بیان کرد: در مدارس ابتدایی مسلما کیفیت‌بخشی آموزشی و تربیتی نقش بسیار تعیین کننده و شاخصی را ایفا می‌کند، چرا که دانش‌آموزان ما در این مقطع در حال شکل‌گیری و پی‌ریزی بنیان‌های آموزشی، یادگیری و تربیتی خود هستند، بنابراین بسیاری از اقداماتی که در مدارس ابتدایی انجام می‌شود، ضرورت دارد مدیران کلیه ابعاد کیفی آن را در نظر بگیرند و بر اساس معیار کیفی اقدامات و فعالیت‌های متنوع آموزشی و تربیتی را پیگیری و اجرا کنند، چرا که ما در دوران ابتدایی به دنبال مشارکت، جلب رضایت دانش‌آموز و جذب او به مدرسه با همه زوایایش هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مسئله رتبه بندی معلمان و اینکه طبق روال عادی و کاملا هدفمند و قانونی در منطقه نیز در حال پیگیری و اجرایی شدن هست و نگرانی در این زمینه وجود ندارد، مطرح کرد: یکی دیگر از مباحثی که بسیار باید مورد توجه و اقدام اجرایی در مدارس باید قرار گیرد، توانمندسازی معلمان جهت بالا بردن کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس و نظارت کامل بر فعالیت‌های دانش‌آموزان و معلمان توسط مدیر و معاونین آموزشی است تا جریان آموزشی کاملا اصولی و علمی در مدارس پیگیری شود و بدون شک در این زمینه مدیر باید نقش رهبری ثمربخش و کارآمدی از خود ارائه داده تا وضعیت کیفی آموزشی در مدارس به بهترین شکل ممکن ارتقا یافته و ما شاهد دانش آموزانی توانمند، علمی و تربیتی در منطقه باشیم.

مدیر باید نقش رهبری ثمربخش و کارآمدی از خود ارائه داده تا وضعیت کیفی آموزشی در مدارس به بهترین شکل ممکن ارتقا یافته و شاهد دانش‌آموزانی توانمند، علمی و تربیتی در منطقه باشیم

رستمی در توضیحات بیشتر اذعان کرد: ما باید زمینه‌ای را در مدارس و منطقه فراهم کنیم تا معلمان آشنایی کاملی با روانشناسی کودک و مقتضیات سنی دانش آموزان پیدا کرده، ضمن اینکه خود آموزگاران هم در راستای ارتقاء عملکرد شغلی و آموزشی خود باید پیگیر اینگونه یادگیری‌ها، تسلط و مهارت خود در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان باشند، مسلماً با شناخت زوایای شخصیتی و رفتاری دانش‌آموز، بسیاری از اقدامات آموزشی و تربیتی در مدارس روند بهتر و مطلوب‌تری را به خود خواهد گرفت و اهداف تعلیم و تربیت را بیشتر و بهتر محقق خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش رودهن در ادامه این جلسه تصریح کرد: کلیه بخشنامه ها و فرایندها و دستورالعمل‌های آموزشی و تربیتی ضرورت دارد هدفمند، کاملا اصولی، تخصصی و خلاقانه در مدارس ابتدایی اجرا شده تا زمینه‌های تکمیلی آن در مقاطع بعدی تحصیلی دنبال شود، بنابراین مدارس ابتدایی باید خاستگاه و بستر ارتقای آموزشی و تربیتی در مقاطع بعدی برای دانش‌آموزان فراهم کرده، پس لازم است پایه‌های روال آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی با حساسیت اجرایی شود.

در ادامه این جلسه لطیفه علی یوسفی معاون آموزشی، شهناز لطفی کارشناس آموزش ابتدایی، مهدی حبیبی معاون پرورشی و بهرام حسینی نیا کارشناس حراست آموزش و پرورش مطالب و نکات مورد نیاز و اجرایی در مدارس ابتدایی را مطرح کرده، هم‌اندیشی‌ها و مذاکرات لازم صورت و تصمیمات مقتضی گرفته شد؛ همچنین در پایان این جلسه مقرر شد مدارس ابتدایی منطقه قطب بندی شده و چهار مدیر منتخب مسائل، مشکلات و دغدغه‌های مدارس ابتدایی منطقه مورد نظر خود را رصد، ارزیابی و اطلاع رسانی کنند، این چهار قطب، شامل شهر رودهن، آبعلی، مهرآباد و مدارس غیرانتفاعی منطقه بود.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار