وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتیامیه جشنواره رسانه ابوذر‌:

جشنواره ابوذر باید محفل تربیت روزنامه‌نگارانی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باشد

سردار شریف: در جنگ ترکیبی ، آرایش آفندی و تهاجمی علیه دشمن دستور کار اصحاب رسانه قرار گیرد

تهران(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز مسئولیت مهمی بر دوش افسران جنگ نرم، اهالی فکر و رسانه، روزنامه‌نگاران و رسانه‌ای‌های طرفدار انقلاب اسلامی قرار گرفته است، تاکید کرد جشنواره ابوذر ‌باید محفلی برای تربیت روزنامه‌نگاران جهت حضور در این جهاد بزرگ و مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ابوذر باید محفل تربیت روزنامه‌نگارانی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باشد

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ابوذر اظهار داشت: در آستانه نیمه شعبان شاهد برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر هستیم. بسیج در این حوزه خطیر و تاثیرگذار به صورت جدی حضور دارد و امید است در این جنگ رسانه‌ای مثل دفاع مقدس با پشتیبانی ملت بزرگ ایران و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر شاهد پیروزی باشیم.

سردار شریف افزود: این جنگ رسانه‌ای همانند دوران دفاع مقدس نابرابر است. امروز هم رسانه‌های ما با امپراتوری رسانه‌ای دشمن قابل مقایسه نیستند.

سخنگوی سپاه ادامه داد: در جریان مشکوک مسمومیت‌ دانش‌آموزان صرف نظر از ابعاد و حجم آن، یک سوال مطرح می‌شود که چرا برخی‌ در داخل بدشان نمی‌آید این اتفاقات گردن حکومت بیافتد لذا اصحاب رسانه باید فکر کنند که چرا جمعی از روشنفکران و اصحاب رسانه همگام با آمریکا و صهیونیست‌ها به نقاط قوت کشور حمله می‌کنند.

سردار شریف اضافه کرد: طبق آمار جمهوری اسلامی ۶۴ درصد بیش از رژیم پهلوی و کشور‌های همسایه به زنان و دختران توجه کرده و می‌کند. این موضوع نقطه قوتی برای ماست اما چرا تلاش می‌کنند آن را به نقطه ضعف تبدیل کنند.

وی با اشاره به نقشه ها و توطئه های مستمر و زنجیره ای دشمنان انقلاب و نظام علیه ملت ایران و برخی ضعف های رسانه ای در مقابله موثر با خط رسانه ای و عملیات روانی دشمن تصریح کرد: باید در حوزه رسانه فکری کنیم چراکه برخی، ناجوانمردانه امثال ماجرای مسمویت دانش آموزان را به سپاه مرتبط می‌کنند؛‌ البته دلیلش این هم هست که طراحی‌های دشمن در طول این ۴۵ سال به سد بزرگ و قدرتمند سپاه برخورد کرده است لذا باید از همراهان داخلی دشمن پرسید، شما که هستید؟ کجا را هدف گرفتید؟ تکلیف دشمن مشخص است، اما ناراحتی ما این است که آن‌هایی که در داخل هستند در پازل دشمن فعالیت می‌کنند.

سردار شریف در پایان با تاکید بر اهمیت عملیات آفندی علیه دشمن در فضای جنگ شناختی و ترکیبی خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه ای عموما آرایش دفاعی داشته ایم اما الزامات جدال در جنگ ترکیبی اقتضاء می کند آرایش تهاجمی و آفندی به دشمن دستور کار اصحاب رسانه و فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قرار گیرد. در عین حال تلاش دشمنان بی‌اثر و بی نتیجه است و راه به جایی نخواهد برد و به فضل الهی ملت ایران انها را به عقب خواهند راند.

مهمترین رسالت رسانه، جهت‌دهی واقعی برای پیشبرد اهداف نظام است

سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین نیز در این آیین ‌‌افزود: بعضی مواقع در رسانه و فضای مجازی، فقط اطلاع‌رسانی را وظیفه خود می‌دانند که شاید جزء‌ترین وظیفه باشد اما آنچه در کشور به آن نیاز داریم، دشمن‌شناسی و روش‌ها و هدف‌هایی است که برای مقابله با کشورمان در پیش گرفته‌اند. دشمن، ملت را هدف گرفته که پای نظام قرار گرفته‌اند. دشمن نمی‌تواند حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را ببیند در حالی که تمام تلاش خود را می‌کرد که این اتفاق نیفتد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت رسانه، جهت‌دهی واقعی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و ملت است، گفت: در حوزه رسانه در بسیج مستضعفین، نگاه «با ما و بر ما» نداریم. نگاه سیاسی‌کاری و حزبی و گروهی هم نداریم بلکه نگاهمان جامعیت انقلابی و ولی خدا است. سپاه و بسیج، تکیه‌گاه ملت و سنگر محکم انقلاب هستند و سپاه و بسیج به فرموده رهبر انقلاب، سنگر مستحکم و جان‌پناه ملت و سد بلای انقلاب و تمامیت ارضی هستند.

وی تاکید کرد: در سپاه و بسیج چنین خط‌کشی را نداریم.‌ همه انسان‌هایی که دل در گرو ملت ایران و تمامیت ارضی دارند در بسیج به عنوان خانه خود جایی دارند و آغوش بسیج به عنوان خانه و تکیه‌گاه برای آن‌ها باز است.

جشنواره ابوذر باید محفلی برای تربیت روزنامه‌نگاران برای حضور در جهاد مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن باشد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: برگزاری جشنواره رسانه‌‌ ابوذر، ادای دِین و احترام به شخصیت بی‌نظیر اسلام، ابوذر است. ابوذر، نماد راستگویی و راست‌کرداری بود و چه انتخاب مبارکی است که اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران تراز انقلاب به چنین اسوه بی‌نظیری در حق‌گویی و مرام انقلابی اقتدا کنند. این شخصیت بزرگ، بهترین الگوی رسانه‌ای‌هاست.

وی اظهار کرد: ابوذر، رابطه عمیق با ولی و دلدادگی به پیامبر(ص) و امام علی(ع) در سال‌های سخت در تبعید و رنج داشت و ذره‌ای از ارادتش نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه هر روز افزون‌تر هم شد. در حوزه رسانه‌ای در معرفی این شخصیت بی‌نظیر، کم‌کار بوده‌ایم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز جنگ رسانه‌ای، یک جنگ بزرگ و همه‌جانبه ترکیبی است که مشاهده می‌کنیم. در آغاز دولت انقلابی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم و مهمترین جمله‌ای که ایشان در حوزه مسائل فرهنگی فرمودند، اشاره به بازآرایی رسانه‌ای داشتند. این دیده‌بان بیدار، میدان سختی که پیش روی خدمتگزاران انقلاب بود را مشاهده می‌کردند و هم تجارب گذشته هم حکمت و دلی که وصل به ابهامات الهی است، پیش‌بینی می‌کردند که جامعه انقلابی ایران، روزهای سختی را در مصاف رسانه‌ای با دشمن در پیش رو دارد.

وی افزود: یک تروریسم رسانه‌ای همه‌جانبه علیه دولت، مشغول کار است و مواردی را به صورت عادی و خیلی طبیعی نشان می‌دهند و آنقدر بر روی آن کار می‌کنند که آن را تبدیل به آشوب خیابانی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه و طراحی همه‌جانبه دشمن، جنگ را از حوزه فیزیک به حوزه شناخت و روح و جان تغییر برنامه کرده و امروز با یک جنگ ترکیبی که ذاتش بر مبنای جنگ شناختی است، دشمن تلاش می‌کند که جامعه ایرانی را نسبت به گذشته پشیمان و نسبت به آینده، ناامید کند.

وی اظهار کرد: نسل امروز که در کلاس‌های درس و دانشگاه حاضر می‌شود، متولدین دهه هشتاد است که دوره سیاه پهلوی، دوره انقلاب و جنگ تحمیلی و بسیاری از اتفاقات تاریخی کشور را ندیده است و نظام ‌تروریستی غرب و حامیانش پهلوی را تطهیر می‌کند که دستش در خون مردم ایران بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: امروز مسئولیت مهمی بر دوش افسران جنگ نرم، اهالی فکر و رسانه، روزنامه‌نگاران و رسانه‌ای‌های طرفدار انقلاب اسلامی قرار گرفته است. جشنواره ابوذر از این منظر باید محفلی برای تربیت روزنامه‌نگاران برای حضور در این جهاد بزرگ و مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان باشد.

نهاد مقدس بسیج در عرصه رسانه نیز معادلات دشمنان را برهم خواهد زد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز گفت: امروز جنگ و جهاد اصلی، جهاد رسانه‌ای است و وظیفه ما این است که قدردان زحمات جهادگران اصلی عرصه جهاد رسانه باشیم.

وی با بیان اینکه خودمان را مدیون این بزرگواران می‌دانیم، اظهار کرد: جنگ رسانه‌ای، جنگ امروز و دیروز نیست و ۴۴ سال است که در افکار عمومی و قلب حقیقت و وارونه جلوه دادن حقایق، اقداماتی علیه ملت می‌کنند و ۴۴ سال است که ملت، ایستاده و محکم مقاومت می‌کند و پاسخ هم داده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط عطف این بود که از شجره طیبه بسیج که ساز و کارش را امام راحل طراحی کرده و در جبهه استفاده کرده بودیم، دیر به ذهنمان رسید که با ظرفیت این نهاد بومی برای پیشروی و مقابله و پاسخ مناسب استفاده کنیم.

سخنگوی دولت گفت: از زمانی که نهاد مقدس بسیج در رسانه هم ریشه داده و شاخ و برگ داده، دل‌مان کاملا روشن است که همانگونه که در دفاع مقدس، معادلات را به هم زد در رسانه هم آثارش هر چه بیشتر روشن خواهد شد. چون بسیج در حوزه رسانه و فضای مجازی، پیشرو، پیشگام و طراحی و عملیات‌کننده شده، مطمئن هستیم که در این جنگ ظالمانه هم ایران اسلامی سربلند و پیروز از این جنگ بیرون خواهند آمد.

بسیج رسانه، پرچمدار جهاد تبیین است

مرتضی کارآموزیان، رئیس سازمان بسیج رسانه نیز گفت: در این چند ماهی که درگیر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن بودیم، خیلی‌ها در خصوص رسانه‌ها اظهار نظر می‌کردند.

وی با بیان اینکه امسال ۲۱ هزار اثر از ۶۸۰۰ فعال رسانه و خبرنگار به دبیرخانه مرکزی جشنواره ابوذر ارسال شد، اظهار کرد: ۶۰ درصد آثار مربوط به شروع فتنه یعنی از اواخر شهریور بوده است.

کارآموزیان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر همه استان‌ها برگزار شده و امروز بعد از ارزیابی ۵۳۹ اثری که از سراسر کشور به ما ارسال شد، اختتامیه آن را اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال ۳۸ مرتبه در مورد «رسانه» سخنرانی داشتند. ۲۲ سخنرانی ایشان بعد از فتنه اخیر در حوزه رسانه بود و جهاد تبیین را به رسانه وصل کردند.

وی تصریح کرد: ما پرچمداران عرصه جهاد تبیین در کشور هستیم و امیدواریم از سال آینده بتوانیم بسیج رسانه و جشنواره ابوذر را به سمت کشف و حل مساله ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار