در گفت‌و گو با پانا:

حسن روشن: استقلال نیاز به مربی دارد نه دلقک

فدراسیون احترام مربی ایرانی را نگه نمی‌دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است فتح الله زاده نباید از هواداران آبی سوءاستفاده کند و بدهی ای که باید دولت ب پردازد را از آنها بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حسن روشن:  استقلال نیاز به مربی دارد نه دلقک

حسن روشن در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: «صد درصد من موافق سرمربی ایرانی هستم اما با شناختی که از فدراسیونی‌ها دارم، به مربی ایرانی احترام نمی‌گذارند. آن‌ها باید با مربی ایرانی همان رفتاری که با مربی خارجی دارند را داشته باشند. اگر قرار باشد با اولین باخت او را برکنار کنند و همه کاسه کوسه‌ها را سرش بشکنند، فایده‌ای ندارد. مهدی تاج فقط نباید بگوید که فلانی مربی شود. او باید ابتدا یک کمیته‌ فنی قوی انتخاب کند و به آن‌ها قرارداد ۳ تا ۵ ساله ببندد. آن‌وقت کمیته‌ی فنی طبق نیاز فوتبال ما مربی انتخاب کند.»

وی افزود: «فدراسیون اگر ساختار داشته باشد باید در همه ابعاد کمیته داشته باشد. اگر هم تاج انفرادی بخواهد مربی انتخاب کند که باید فاتحه فوتبال را خواند‌. اصلاً تاج و نبی و بقیه فدراسیون نشین‌ها،کدامشان می‌دانند فوتبال چیست؟ تاج اگر خیلی آدم خوبی باشد باید کار را به کاردان بسپارد. کمیته‌ی فنی قبلی که کشک بود. فقط قاسمپور که بنده خدا دلسوز و فنی بود و آخرسر فدراسیون کار خودش را کرد. رفتند کی روش را آوردند. درحالی‌که کمیته‌ی فنی بازوی فدراسیون است.»


پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «مربی تیم ملی را باید. کمیته‌ی فنی انتخاب کند‌. من نمی‌گویم کدام نفر از لیست خوب یا بد است. همه‌شان خوبند. معتقدم اگر هر یک از مربیان ایرانی جای کی روش بودند ما می‌توانستیم به دور بعد جام جهانی صعود کنیم. اما کی روش هر بازی یک جنجالی درست کرد. بچه‌های فوتبال ما همه لژیونر هستند. مثل آب خوردن باید آمریکا را می‌بردیم. هر مربی ایرانی که انتخاب شود و کمتر از ۳ سال قراردادش باشد، باخته است. چون با اولین باخت او را کنار می‌زنند. شک نکنید اگر کی روش وضعیت فنی عربستان، کره، ژاپن و استرالیا را ضعیف می‌دید، الان در خانه تاج یک اتاق می‌گرفت.»

حسن روشن با اشاره به اوضاع استقلال گفت: «راستش را بخواهید اصلاً بازی‌های استقلال را نگاه نمی‌کنم و نظری هم ندارم. اما می‌دانم که ساپینتو نصف بازی‌ها را روی نیمکت نبوده است و مدام محروم می‌شود. همان اول فصل هم گفتم که اینجا سیرک نیست که به دلقک نیاز داشته باشیم. اینجا استقلال است و به مربی نیاز دارد. او جلوی خبرنگاران به مربیان ایرانی توهین کرد. کسانی که در ورزش هستند باید جواب ساپینتو را می‌دادند. اما ماست‌مالی کردند. هرکس از ساپینتو حمایت کرد، خودش حیوان بود. اگر هر مربی هرجی دنیا این حرف را می‌زد، ازآنجا پرتش می‌کردند بیرون.»

وی خاطرنشان کرد: «شنیدم باشگاه استقلال شماره‌حساب برای کمک‌های مردم اعلام کرده است تا پول استراماچونی را بدهد. او نباید از مردم سوءاستفاده کند‌. یکی دیگر پولش را گرفته و خورده، چرا مردم باید پول بدهند؟ طرفدار حرص‌وجوش می‌خورد و پول هم بدهد؟ حرف زیاد می‌زنند. بروند از کسی که قراردادش را بسته، بگیرند. استراماچونی زرنگ بود. وقتی تیمش نتیجه نمی‌گرفت، حرف نزد اما تا تیمش روی روند خوب افتاد، یادش دادند که برود شکایت کند. دلالی‌اش را کس دیگری کرده، مردم پولش را چرا باید بدهند. با این اوضاع اقتصادی که مردم گرفتارند، چرا باید بدهی دولت را بدهند؟ من برای نوه‌هایم رفتم، بعد از ۲ ماه گوشت گرفتم، کیلویی ۶۰۰ هزار. مگر می‌شود با این اوضاع زندگی کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار