رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

لزوم همکاری وزارت نفت با شهرداری تهران برای ساخت بزرگراه

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت باید وزارت نفت بخشی از بودجه‌های خود را بابت ساخت بزرگراه هزینه کند چرا که افتتاح پروژه‌ها باعث کاستن مصرف بنزین می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۲۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همکاری وزارت نفت با شهرداری تهران برای ساخت بزرگراه

مهدی چمران در چهلمین رویداد امید و افتخار که در منطقه ۲۲ برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: بزرگراه شهید همدانی و دیگر بزرگراه‌های منطقه در سال ۹۶ و قبل آن افتتاح شد، ولی دسترسی‌های دیگری نیاز داشت که این بخش ها به خاطر اینکه تمام تمرکز به سمت افتتاح پروژه های اصلی بود، افتتاح نشد.

چمران با بیام اینکه در این دوره کارها مجددا انجام شد تا بتوانیم همه تقاطع‌ها را در منطقه کامل کنیم، گفت: با پلی که امروز آغاز به کار می‌کند حداقل ۴۰ کیلومتر راه مردم کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: می‌بایست وزارت نفت بخشی از بودجه‌هایش را بابت این امور لحاظ کند چرا که افتتاح پروژه‌ها باعث کاستن مصرف بنزین می‌شود. با افتتاح ایستگاه‌های مترو در چند روز آینده نیز کمک بیشتری به کاستن مصرف بنزین و آلاینده‌ها می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که اصلاح دسترسی‌ها باعث کاهش الاینده ها خواهد شد، گفت: هم اکنون در شهر تهران از شرایط حمل و نقل خوبی برخوردار نیستیم، وسایل زیاد داریم ولیکن بازدهی نداریم.

چمران با بیان اینکه ترافیک فشرده در همه جای شهر حتی در بزرگراه‌های منطقه ۲۲ دیده می‌شود، گفت: این منطقه تازه ساخته شده اما مانند مرکز شهر ترافیک صبح و عصر دارد.

وی ادامه داد: در بودجه امسال شهرداری تهران در بحث تامین سرانه های حمل و نقل ۱۰ هزار میلیارد بودجه اختصاص دادیم. معاونت حمل و نقل از الان به دنبال انعقاد قراردادهایی در این حوزه است.

چمران گفت: افتتاح این پل ها سبب می شود از وسایل عمومی بهتر استفاده کنیم. همچنین انشالله در سال اینده بتوانیم ۳ هزار دستگاه اتوبوس نو وارد پایتخت بکنیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: وقتی تهران را در سال ۹۶ تحویل می دادیم ۳ هزار دستگاه اتوبوس در تهران بود اما هنگام تحویل پایتخت در سال ۱۴۰۰ تعداد دستگاه‌ها به هزار و ۸۰۰ عدد نمی‌رسید. بنابراین برنامه‌ریزی کردیم تا ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر اضافه کنیم.

چمران بیان کرد: تاکید بر این است که امسال جدولی را رنگ نکنیم و حتی جدول سازی هم فقط به دستور شهردار منطقه امکان پذیر است. از این کارها می کاهیم تا میزان الودگی هوا را با گسترش حمل و نقل کاهش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار