در گفت‌وگو با پانا:

مصطفی اکرامی: عیار واقعی تراکتور مقابل پرسپولیس مشخص می‌شود

خِمِس روحی روانی تیم را متحول کرد/تماشاگر به فوتبال دلگرمی و شور می‌بخشد

تهران (پانا) - کاپیتان پیشین تراکتور معتقد است عیار واقعی تی تی ها در بازی مقابل پرسپولیس مشخص می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۲۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی اکرامی: عیار واقعی تراکتور مقابل پرسپولیس مشخص می‌شود

مصطفی اکرامی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نتایج درخشان پاکو خمس با تراکتور گفت: «بعدازاینکه بردیف از تراکتور رفت و خمس آمد، تیم جان گرفت و توانست نتیجه خیلی خوبی بگیرد. خوشحالم که بالاخره تغییرات جواب داد و تراکتور دارد خیلی خوب نتیجه‌ای می‌گیرد که هوادارانش سالهاست منتظرش بودند. من هم موافقم که تراکتور ستاره آن‌چنانی ندارد و روی مربیان فشاری نیست. خیلی مهم است که مربی بتواند به تیم آرامش بدهد و آلان این مهم توسط مربی در بین بازیکنان ایجادشده و هرکسی شرح شورای را می‌داند.»

وی افزود: «در این مقطعی که خمس دارد با تیم نتایج خوبی می‌گیرد، علاوه بر اینکه این مربی کارآیی‌اش را در بخش فنی ثابت کرده، نشان داده در حیطه روحی روانی هم تبحر دارد. امیدوارم باشگاه تدابیری بیندیشد که حضور چنین مربیانی در اینجا ادامه‌دار باشد. سالیان سال است که تراکتور از تغییرات گسترده و پی‌درپی لطمه خورده است. خیلی از مربیان هم نتایج خوبی گرفتند اما عوض شدند. عدم ثبات مدیریتی و فنی تیم را از کورس بودن دورنگه داشته است و مربی‌ای نداشتیم که اول سال خودش بازیکن گرفته و تیم را بسته باشد.»

کاپیتان پیشین تراکتور تصریح کرد: «معتقدم در چند هفته اخیر که تراکتور با مربی جدیدش نتیجه گرفته، اگر از ابتدای فصل او انتخاب می‌شد، شاید الان جزو مدعیان بودیم. البته فکر می‌کنم بازی مقابل پرسپولیس خیلی چیزها را مشخص کند و عیار واقعی تراکتور هم اینجاست که نشان داده می‌شود. اگر تراکتور بتواند، پرسپولیس را شکست دهد، امید به قهرمانی خواهد داشت و شانسش بیشتر می‌شود. این بازی نقطه عطف تراکتور و خمس است. پرسپولیس بااینکه تیمی پرمهرِ است و اکثراً بازیکنانش در تیم ملی هستند اما شکست دادنش غیرممکن نیست. به‌خصوص اینکه تماشاگران تراکتور می‌توانند بیایند و برگ برنده این تیم هستند.»

مصطفی اکرامی گفت: «تماشاگر روح فوتبال است و آن‌ها به آن شور و انگیزه و دلگرمی می‌دهند. بازیکنان و تیم‌ها کیفیت واقعی‌شان را نشان می‌دهند. وقتی بازیکن وارد ورزشگاه می‌شود و می‌بیند، کسی نیست، روحیه‌اش را می‌بازد. افت فنی و انگیزشی پیدا می‌کند. بالاخره بازیکن هم دوست دارد کارش دیده شود و تماشاگر تشویقش کند‌. مربی دوست دارد کارش تحسین و دیده شود. اینجاست که نقش تماشاگر مؤثر است و می‌تواند در مقاطع حساس به کمک تیمش بیاید.»

وی تأکید کرد: «لیگ ما ۳ تکه شده است. برخی تیم‌ها مدعی سقوط، برخی‌ها نه سقوط می‌کنند و نه می‌توانند مدعی قهرمانی باشند و برخی تیم‌ها هم در پی قهرمانی هستند. نفتی‌ها کار سختی برای بقاء دارند. بازی نفت آبادان را با تراکتور دیدم. آن‌ها واقعاً فوتبال زیبایی به‌خصوص در نیمه دوم بازی کردند. نشان داد که مربی آن‌ها تاوارس با آن‌ها کارکرده است. البته بازیکنانشان کم‌تجربه بودند‌.»

سرمربی تیم سرخپوشان پاکدشت در لیگ دسته سوم با اشاره به شرایط تیمش افزود: «فعلاً از مرحله اول بالا آمدیم. جایی که ۱۳ تیم در گروه ما بودند. حالا نزدیک به ۳۰ تیم در مرحله بعدی هستند و فکر می‌کنم ۱۶، ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ قرعه‌کشی می‌شود که با کدام تیم می‌افتیم. البته شرایط خیلی سخت است چون اینجا منطقه‌ای باید بازی کنیم.»

مهدی خزاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار