سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد؛

دستگیری یک نفر در پرونده «سما جهانباز» به اتهام آدم‌ربایی

نرخ دیه سال ۱۴۰۲ تا قبل از سال جدید اعلام خواهد شد

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری یک نفر در پرونده پرونده سما جهانباز، دختر اهل اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری یک نفر در پرونده «سما جهانباز» به اتهام آدم‌ربایی

مسعود ستایشی در ابتدای نشست خبری امروز خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به صدور حکم بدوی دادگاه جمشید شارمهد رئیس گروهک تروریستی تندر به اعدام اشاره کرد و گفت: از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام در بازداشت سرکرده یکی از تروریست‌ترین عناصر ضدبشری که دستش به خون ده‌ها نفر آلوده است، تشکر می کنم. جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی در دادگاه صالحه محکوم به اعدام شده است و با راه‌اندازی یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس‌های امنیتی آلمانی، انگلیسی و امریکایی به خاک و خون کشیدن ده‌ها زن و کودک دست داشته است که با کمک سربازان گمنام در دیگر پروژه‌های خود ناکام مانده است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: با کدام قاعده انسانی، عقلی و بین المللی ده‌ها کودک زن و مرد به خاک و خون کشیده شده‌اند؟ این عمل از ناحیه این فرد صورت گرفته و به صراحت به آن اقرار داشته است.

وی درخصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای اموال تملیکی گفت: با اهتمام مجدانه و برنامه‌ریزی دقیق از سوی رئیس قوه قضاییه، حوزه انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات و انبار‌های بنادر یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف قانونی و ضابطه‌مند هستند.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره نرخ دیه سال آینده گفت: ما به موجب مقررات ماده ۵۴۹ قانون مجازات تکلیف داریم که در ابتدای هر سال نرخ دیه را اعلام کنیم. کارهایی که در رابطه با تعیین این نرخ باید شود، انجام شده و ان شاءالله وعده می کنیم قبل از سال جدید ما نرخ دیه را از ناحیه ریاست قوه قضاییه اعلام کنیم.

آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال پانا درباره آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز دختر جوان اصفهانی که در شیراز ناپدید شده است، گفت: در رابطه با این پرونده، متاسفیم. خانواده نگران هستند اما آنچه در حوزه تکالیف قوه قضاییه است، پرونده‌ای در شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی انقلاب شیراز که ویژه رسیدگی به امور جنایی است، مفتوح است. پرونده در مرحله تحقیقات مقدمی است و یک نفر با حفظ نام در تاریخ 24 بهمن ماه سال جاری به اتهام مقید در پرونده (حوزه آدم‌ربایی) دستگیر شده است و با صدور قرار تامین صادره فعلا در بازداشت است.

وی تاکید کرد: پس از مشخص شدن نتایج تحقیقات پرونده، آخرین وضعیت پرونده مذکور بلادرنگ اعلام خواهد شد.

تشکیل پرونده قضایی برای وزیر وقت «نفت» به علت ترک فعل

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با ترک فعل‌ها گفت: براساس دستور رئیس قوه قضاییه برای برخورد با ترک فعل مسئولان، درخصوص عدم جمع‌آوری گازهای مشعل میادین نفتی و گازی برای وزیر وقت نفت پرونده قضایی تشکیل شده است، عدم اقدام موثر و به موقع وزیر وقت نفت در جمع آوری گازهای مشعل میادین نفتی که منجر به اتلاف منابع، آلودگی و تخریب محیط زیست شده است از مصادیق تضییع اموال دولتی و تهدید علیه بهداشت عمومی تشخیص داده شده و گزارش برای مرجع قضایی ارسال شده است. گزارش در مرحله بازپرسی بوده و در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا «وحید اشتری» عفو نخورد، گفت: نسبت به فرد مورد نظر پرونده هایی مطرح بوده است؛ واحدهای قضایی مربوطه مطابق به این پرونده رسیدگی کردند و تصمیم لازم را اتخاذ کردند. تعدادی پرونده دارد و مطابق قانون باید تجمیع شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت زندان‌ها گفت: تمام اهتمام و برنامه ریزی قوه قضاییه برای زندانیان این است که شرایط مطلوب و مناسبی داشته باشند. در حوزه اشتغال زندانیان کارهای ارزشمندی صورت گرفته است و اگر در حوزه زندان کسی ادعایی دارد، مطرح کند و مستند حرف بزند، ما نیز به صورت مستند در مقام پاسخگویی خواهیم بود.

آخرین وضعیت پرونده عراقچی

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده اتهامات عراقچی گفت: اتهامات وی اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام ارزی بود. برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به افرادی که با فعل و ترک فعل که شامل تعریف مجرمانه است، قوه قضاییه تعارف ندارد و هرکسی که مرتکب جرم شود، تعقیب می‌شود. حقی هم از کسی تضییع نخواهد شد.

ستایشی درباره سوال خبرنگاری که پرسید با توجه به حساسیت‌ها در بازار مصرف گوشت چه تعداد پرونده تعزیراتی در رابطه با تخلفات تشکیل شده، گفت: رقم رسیدگی پرونده سازمان تعزیرات 8 هزار 210 فقره بوده است که مختومه شده است. پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلفات عرضه، امور بهداشتی، قاچاق و فروش دام بوده است. متخلفین به پرداخت 646 میلیارد و 775 میلیون و 611 هزار ریال محکوم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار