مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی، مهمترین ماموریت آموزش و پرورش است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی، مهمترین ماموریت آموزش و پرورش است، گفت امروز، آموزش و پرورش تعیین‌کننده ترین نهاد تربیتی است و به عنوان یک رکن اساسی در تربیت نسل فردا باید مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی، مهمترین ماموریت آموزش و پرورش است

عادل خالقی، در مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی استان سمنان در عمارت خیل خان مهدیشهر، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به اینکه مهمترین هدف تشکیل نهاد امور تربیتی، حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب است، خاطرنشان کرد: امروز لازمه بقای هر جامعه، انتقال مجموعه باورها، ارزش‌ها، دانش‌ها، مهارت‌ها و رفتارها به نسل جدید است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کار تربیتی فقط بر عهده مربی و معاون و مشاور نیست و اگر توانستیم سایر کارکنان را در مسائل تربیتی با خود همراه کنیم، موفق خواهیم شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین ابزار و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال این مفاهیم است و مربیان و معلمان بازوان کارآمد و بی‌بدیل هدایت برای دانش آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه خانواده، حاکمیت و نهادهای دولتی و غیردولتی می‌توانند در تربیت تأثیرگذار باشند که امید است در این زمینه متولیان امر، کمک دهنده و تسهیل دهنده به آموزش و پرورش باشند، افزود: یکی از رسالت‌های خطیر مربیان امور تربیتی، جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به مخاطبین و خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.

خالقی با بیان اینکه کار مربیان پرورشی از جایگاه والایی برخوردار است، اظهارکرد: دل نوجوان زمین بکر است و اگر بذر خوب در آن کاشته شود در آینده آنها اثرگذار است؛ بنابراین تربیت انسان در تراز انقلاب اسلامی باید در دستور کار همه فعالان تعلیم و تربیت به خصوص مربیان و تشکل‌های دانش آموزی قرار گیرد چرا که رسالتی تعیین کننده و دارای اهمیت است.

وی همچنین شعار هفته تربیت اسلامی در سال ۱۴۰۱ را «تربیت همیشه، همه جا» عنوان کرد و گفت: فردی که کار تربیتی می کند یقینا باید تنها عاشق باشد و بس؛ چرا که حجم انبوه وظایف و فعالیت ها در کنار مسائل و مشکلات مختلف امکاناتی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه به جز عشق به کار تربیتی، انجام نخواهد پذیرفت. اگر مربیان ما در این شرایط، با تمام قوا پای کار ایستاده اند، یقینا تنها به دلیل حفظ ارزش های نظام و انقلاب و ولایت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، به حجم گسترده هجمه های فرهنگی از طرف دشمنان اشاره کرد و افزود: امروزه دانش آموزان بسیار بیشتر از گذشته در معرض آسیب های تربیتی و فرهنگی قرار گرفته اند که همین امر رسالت ما در خصوص تربیت را سنگین تر می کند.

خالقی ادامه داد: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد و مهم ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی به دانش آموزان است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش نقش مهمی در تعلیم و تربیت آحاد جامعه دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین متولی آموزش در جامعه، علی رغم این که رسالت آموزش افراد را برعهده دارد، باید به بُعد تربیتی و روحی آنان نیز توجه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین به انتظارات جامعه و کادر آموزش و پرورش از مربیان تربیتی و پرورشی اشاره کرد و گفت: انتقال ارزش های دینی و فرهنگ انقلابی به مخاطبین و دانش آموزان، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضای انقلابی و اسلامی، ترویج نگرش های دینی و انقلابی و حفظ مدارس و دانش آموزان از آفات فرهنگی و سیاسی، شناخت استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی و توجه به تمام ساحت های تربیتی، حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی در مدارس برای دانش آموزان و خانواده ها، تلاش گسترده در جهت رفع کاستی ها و پرورش مذهبی و انقلابی دانش آموزان، همراه نمودن فعالیت های تربیتی با نظام پرورشی جامعه از جمله این انتظارات است.

خالقی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه از موارد مدنظر ما در استان است، خاطرنشان کرد: هفته امور تربیتی، فرصت مناسبی است جهت تقدیر از زحمات همه فعالان و تلاشگران در عرصه امور تربیت اسلامی در حوزه آموزش و پرورش و فراهم شدن زمینه آشنایی بیشتر عموم دانش آموزان، همکاران و آحاد جامعه با نقش و ماموریت این نهاد بزرگ در حوزه تعلیم و تربیت.

گفتنی است؛ در پایان مراسم، به صورت نمادین از تعدادی از مربیان و معاونین پرورشی، مشاورین، دبیران و آموزگاران برتر استان، روسا و کارشناسان شهرستان ها و مناطق استان، روسای تشکل های دانش آموزی استان و پیشکسوتان حوزه پرورشی تجلیل شد.

قابل ذکر است؛ همه ساله هشتم الی چهاردهم اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است و روز هشتم اسفندماه نیز به صورت مشخصبه نام روز "امور تربیتی" است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار