کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش:

ارتقای دانش‌ مشاوران در زمینه خودکشی، اقدامات مداخله‌ای تخصصی و موثر را افزایش می‌دهد

رودهن (پانا) - کارشناس مشاوره و آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن، در کارگاه پیشگیری از خودکشی و راهکارهای مداخله‌ای ویژه مشاوران قطب یک گفت، ارتقای دانش‌ مشاوران در زمینه خودکشی، اقدامات مداخله‌ای تخصصی و موثر را افزایش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای دانش‌ مشاوران در زمینه خودکشی، اقدامات مداخله‌ای تخصصی و موثر را افزایش می‌دهد

صدیقه کاظم‌پور، کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «کارگاه پیشگیری از خودکشی و راهکارهای مداخله‌ای آن با حضور کارشناسان و مشاوران قطب یک شامل مناطق پردیس، رودهن ، دماوند، فیروزکوه، در سالن اجتماعات آموزش و پرورش رودهن برگزار شد، ضمن اینکه تعدادی از مدیران مدارس پرخطر در این کارگاه شرکت کردند و از نکات قابل توجه این کارگاه این بود که مدرس این دوره از اعضای انجمن پیشگیری از خودکشی ایران و نماینده ایران در سازمان جهانی پیشگیری از خودکشی بود.»

وی افزود:« هنگامی که یک عضو مدرسه حتی مشکوک به این شود که یک دانش‌آموز ممکن است خودکشی کند، این سوء ظن را باید بلافاصله به مدیر مدرسه و همچنین به روانشناس یا مشاور مدرسه که در ارزیابی خطر‌های خودکشی و پیشگیری از خودکشی آموزش دیده است اطلاع دهد.دانش‌آموزان وقت زیادی را در مدرسه می گذرانند و مدرسه یک نهاد اجتماعی است که مسئولیت اصلی آموزش و پرورش و اجتماعی شدن دانش‌آموزان را بر عهده دارند.»

این کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی، در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: «بنابراین با در نظر گرفتن نقشی که مدارس دارند، به نظر می‌رسد مدرسه بیشتر از هر نهاد دیگری توانایی کنترل وقوع رفتارهای پرخطر و شناسایی و کمک به افراد در خطر را دارد، بنابراین کارکنان مدارس بخصوص مشاوران در این زمینه باید آموزش‌های لازم و کافی را ببینند تا بتوانند به موقع و مناسب رفتار مداخله‌ای داشته باشند.»

کاظم‌پور همچنین مطرح کرد: «در این کارگاه تلاش کردیم مشاوران و مدیران مدارس پرخطر آموزش‌های لازم را درباره نشانه‌ها و اقدامات مداخله‌ای خودکشی در مدرسه را ببینند تا دانش و مهارت کافی در این زمینه بدست آورده و بتوانند موفقیت‌آمیز در مدارس عمل کرده و این آسیب اجتماعی خودکشی را در مدرسه از بین برده و کاهش دهند.»

در پایان کارشناش مشاوره و آسیب‌های اجتماعی رودهن خاطرنشان کرد: «مشاوران ما با کسب این آگاهی‌ها و اطلاعات می‌توانند به کارکنان مدارس آموزش داده و حتی اقدام به برگزاری کارگاه‌های مفید برای دانش‌آموزان کنند قطعا ما در نظام تعلیم و تربیت به دنبال تربیت دانش‌آموزانی سالم به لحاظ روانی و جسمی هستیم و باید بستر لازم را در مدارس در این زمینه‌ها برای‌شان فراهم کنیم.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار