جاذبه‌هایی که حتی نوروز هم از دید علاقمندان استان پنهان می‌ماند

قفل ادارات دولتی بر 13 بنای تاریخی خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت ۱۳ بنای تاریخی در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و بشرویه در اختیار دستگاه‌های دیگر است که بازگشایی آنها برای نوروز فراهم نیست و 9 مورد از این تعداد در بیرجند مرکز استان واقع است.

کد مطلب: ۱۳۵۱۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
قفل ادارات دولتی  بر 13 بنای تاریخی خراسان جنوبی

هادی شاهوردی اظهار کرد: این مشکل همواره از انتقادات وارده بوده و امسال هم به گردشگرانی که به قصد بازدید از این اماکن به استان می آیند باید جواب منفی داد.

اما به گفته وی دیگر اماکن تاریخی شاخص استان به روی علاقمندان باز است و راهنمای گردشگر با کمک نیرو‌های بسیجی مستقر می‌شود.

وی افزود: بیش از ۷۵ میلیون تومان برای به‌کارگیری راهنمای گردشگری در نوروز مورد نیاز است و هزینه برپایی بازارچه‌های صنایع دستی هم ۹۵میلیون تومان برآورد شده که باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در این مورد به ما کمک کند.

به گفته وی برپایی نوروزگاه در شهرستان‌ها از دیگر برنامه های نوروزی است که ۴۴ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برنامه‌های سفر نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر خواهد بود که در این راستا تشکیل ۱۲ کمیته در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی انجام شده است.

شاهوردی تاکید کرد: مسئولان همه کمیته‌ها موظفند اقدامات انجام شده را به شکل آمار روزانه در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) ثبت کنند.

تمهیدات نوروزی امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: شهرداری‌ها دو چادر در هر کمپ برای نماز جماعت و نماز اول وقت نصب کنند.

شاهوردی گفت: بر اساس آسیب‌شناسی صورت گرفته از سال‌های گذشته بعضی از نقاط گردشگر پذیر استان در پیک سفر دچار کمبود مواد غذایی می‌شوند که با برپایی نمایشگاه‌های تخصصی ارزاق در شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین توزیع اقلام اساسی در این ایام برای تنظیم بازار انجام شود.

او استان خواستار ارائه فهرست کشیک داروخانه‌ها و پزشکان شد و تصریح کرد: موزه دانشگاه بیرجند و گنجینه محیط زیست برای استفاده مسافران در نوروز باید باز باشد.

شاهوردی با بیان اینکه کمیته نظارت بر نمازخانه‌ها، مساجد و سرویس‌های بهداشتی امسال برای اولین بار در ستاد اجرایی خدمات سفر راه اندازی شده است، افزود: با انجام این کار از ظرفیت روحانیون داوطلب برای برپایی نماز جماعت در فضا‌های گردشگری باید استفاده شود.

به گفته او از ابتدای امسال بر اساس گزارش انتظامی استان ۳۶ هزار و ۶۳۵ نفر از مرز زمینی ماهیرود وارد استان خراسان جنوبی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار