داور هنرهای تجسمی جشنواره آذرخش:

هنرهای تجسمی، یکی از راه‌های مهم بین جوامع مختلف است

تهران(پانا) - داور هنرهای تجسمی جشنواره آذرخش که دبیر دین و زندگی و عربی منطقه ۱۰ شهر تهران است، هنرهای تجسمی را راه مهمی برای ارتباط با جوامع و افراد مختلف دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۰۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هنرهای تجسمی، یکی از راه‌های مهم بین جوامع مختلف است

آرزو قدمی، درباره هنرهای تجسمی در گفت و گو با پانا گفت: «به هنرهای تجسمی هنر بصری هم گفته می شود. در واقع این هنر مبتنی بر احساس و عواطف انسان ها است و به عنوان هنرهای کاربردی شامل طراحی، خوشنویسی، گرافیک، طراحی سنتی، هنرهای تزئینی و موارد دیگر از آن استفاده می شود. دامنه این هنر شامل بسیاری از موارد زیادی می شود.»

وی افزود: «نوجوانان در این سن احساسات و عواطف بالایی دارند و خالصانه چیزی که در وجودشان است را بیان می کنند، بنابراین با توجه به ویژگی که در این دوران دارند ما باید انتظار کارهای خلاقانه ای را از آنها در این جشنواره داشته باشیم. ما قطعا نوجوانان قهاری را در زمینه هنرهای تجسمی داریم.»

قدمی درباره برگزاری جشنواره های مختلف برای هنرهای تجسمی گفت: «برگزاری جشنواره های مختلف در زمینه هنرهای تجسمی می تواند انگیزه خیلی خوبی برای هنرمندان باشد. وقتی هنرمندان ببینند به این حوزه اهمیت داده می شود، تلاش بیشتری می کنند که همین امر گرایش نوجوانان را نسبت به هنرهای تجسمی بیشتر خواهد کرد.»

داور هنرهای تجسمی جشنواره آذرخش درباره ویژگی این هنرمندان افزود: «همانطور که اشاره شد نوجوانان در این سن دارای احساسات بالایی هستند و خالصانه حرف خود را بیان می کنند. زمانی که چاشنی هنر در این سن اضافه می شود قطعا عواطف و احساسات بیشتری بروز پیدا می کند. در این سن نوجوانان بیشتر نشان داده می شود، زیرا آنها دارای هیجان بیشتر و خلاق هستند، بنابراین این نوجوانان هنرمند، افراد بسیار حساس، خلاق، دارای استعداد و هیجان بالایی هستند.»

دبیر دین و زندگی و عربی درباره توجه کردن به این هنر، ادامه داد: «با توجه به اینکه هنرهای تجسمی دامنه بسیار وسیعی دارد و در این دوره به آن توجه بسیاری می شود بنابراین باید زمینه مناسب را برای توجه عموم مردم ایجاد کنیم. چون افراد در این زمینه سعی در بیان احساسات خود دارند می تواند یکی از مواردی باشد تا افراد مختلف بتوانند خیلی راحت با کشورهای دیگر که زبان یکدیگر را نمی دانند ارتباط برقرار کنند و می توانند در سیاست های جامعه تاثیر بگذارند.»

وی افزود: «این هنرمندان می توانند خیلی از مشکلات را با هنر به نمایش‌ بگذارند و سعی کنیم این مشکلات را حل کنیم، پس متوجه می شویم که این هنر دارای اهمیت بسیار بالایی است. در واقع هنرهای تجسمی یکی از راه های خیلی مهم بین جوامع و افراد مختلف است.»

وی بیان کرد: «مهم ترین ملاک من در داوری هنرهای تجسمی آن است که احساسات و عواطف هنرمند را بتواند به من منتقل کند به این معنا که آن اثر دارای احساس باشد و من بتوانم با معنا و مفهومی که در آن هنر است را درک کنم. ملاک بعدی من این است که کار ارائه شده دارای ظرافت، زیبایی و کیفیت خوب باشد؛ برای آن وقت گذاشته شده و کار با دل و جان انجام شده باشد.»

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار