خطیب نمازجمعه تهران:

نظام اسلامی از معجزات قرن است

امام حسین(ع)‌ اسوه انفاق و بندگی در راه خداست

تهران (پانا) - خطیب نمازجمعه تهران گفت نظام اسلامی از معجزات قرن برای قرآن کریم و اسلام ناب به حساب می‌آید.

کد مطلب: ۱۳۵۰۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نظام اسلامی از معجزات قرن است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران گفت: اینکه فردی روز حلال کسب کند و این مال حلال را در راه خدا هزینه کند، خداوند قول داده است که برای او امور را آسان کند. یعنی جهاد، عبادت‌ها، خدمات همه برای این فرد لذت بخش خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شکوه نمازجمعه عنوان کرد: این اجتماع الهی است و علاوه بر اینکه جمعه روز عید مسلمانان است، این روز با ولادت حضرت امام حسین(ع) همزمان شده است. همچنین میلاد حضرت زین العابدین(ع)، میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حضرت علی اکبر و میلاد حضرت ولیعصر(عج) را تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه امام حسین نفس مطمئنه است، افزود: تمام تلاش در زندگی رسیدن به آرامش است و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که قلب‌ها با ذکر خداوند آرامش می‌یابد. امام حسین نیز قرآن ناطق و خود ذکر است، یعنی هم نفس مطمئنه است و هم نفسی است که خداوند او را پسندیده و او نیز در دلش فقط خداوند را جای داده است.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: اگر با خدا باشیم، ‌خدا با ما است و اگر خدا با ما باشد، همه چیز با ما است.

وی گفت: شهدای ما در طول دفاع مقدس، دفاع از حرم و خاموش کردن آتش فتنه، سیدالشهدا را الگو قرار دادند. سیدالشهدا هم روز عاشورا در بالین شهدا می‌فرمایند خداوند آنهایی که علاقه به شهادت دارند تکریم می‌کنند. چرا که آنها وفای به عهد، وفای به ولایت و امامت و خلافت الهی داشتند و هیچ فراز و نشیبی آنها را از رهبری الهی جدا نکرد.

خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد: انفاق از جمله مسائلی است که انسان باید درنظر بگیرد. یعنی با غیرخدا هرفردی معامله کند، دچار خسران شده است و اگر بخواهیم الگویی برای انفاق در راه خدا درنظر بگیریم، امام حسین(ع) و اصحاب ایشان هستند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: در این خطبه مطالب متنوعی وجود دارد. از جمله آن اینکه امروز روز پاسدار است و این افتخار پاسداری از انقلاب اسلامی که از متن مردم به وجود آمد. عشق به اسلام و مبارزه با استکبار در سپاه امروز جلوه خودش را از سالار شهیدان گرفته است. سپاه برآمده از مردم است و جوانان پاک سرشت، شهادت طلب و ولایت مدار در سپاه حضور یافتند و از همان روزهای اول به دلیل داشتن نهادی پاک و ولایت مدار در دفاع از انقلاب اقدام کردند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: دیروز پنجشنبه استاندار تهران که سابقه حضور در سپاه را دارد با ذکر خاطره‌ای گفت پاسداران انقلاب اسلامی در اولین روزهای تشکیل سپاه به طرف میدان امام حسین (ع) حرکت می‌کردند و مردم به پای آنها نقل می‌پاشیدند، در همین زمان پیرزنی را دیدند که شروع به جمع آوری نقل‌هایی که بر زمین افتاده است می‌کرد. وقتی به او گفتند استفاده این نقل‌ها اشکال بهداشتی پیدا می‌کند آن پیرزن در پاسخ گفته بود که برای تبرک آنها را برداشته است.

وی ادامه داد: قطعاً نظام اسلامی از معجزات قرن برای قرآن کریم و اسلام ناب به حساب می‌آید.

ادامه دارد...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار