معامله‌های عاشقانه با خدا در ۱۴۰۱

معجزه‌ای برای 18 جان

بیرجند (پانا) - امسال مرگ مغزی 5 نفر در استان به بیش از 18 نفر در نقاط مختلف کشور زندگی بخشید. افرادی که با رضایت خود یا خانواده‌هایشان رنج و غم را از زندگی افرادی که نیاز داشتند زدودند و با پروردگارشان معامله کردند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معجزه‌ای برای 18 جان

به گزارش پانا خبر فوت او همین روزها به خانواده اش رسید، سید جعفر مهاجریان مقدم، دار فانی را وداع گفت. مرگ مغزی او تایید شده بود. او در آستانه 50 سالگی خانواده اش را ترک کرد. سید جعفر، عزیز تر از جانی بود که دیگر نیست. اما خانواده‌اش تصمیمی زیبا گرفتند، آنها انتخاب کردند که او را مفتخر به درجه نجات دیگران کنند. دیگرانی که می توانستند با اعضای بدن سید جعفر به زندگی در این دنیا ادامه دهند و فرصتی بیشتر برای تمرین انسانیت داشته باشند. سید جعفر مهاجریان مقدم، معرفی شده از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند، پس از تایید مرگ مغزی ، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
کلیه‌های او در بیمارستان منتصریه به ۲ مرد ۶۷ ساله ساکن سرایان و ۵۸ ساله ساکن مشهد، کبدش در بیمارستان منتصریه به بانویی ۶۳ ساله ساکن مشهد، قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اهدا و ارسال شد.

فرشته هایی در قامت دو نوجوان

30 آذر امسال هم خبر اهدای عضو دو نوجوان فردوسی منتشر شد. اعضای بدن این دو نوجوان ۱۳ و ۱۴ ساله اهل شهرستان فردوس با تشخیص مرگ مغزی به بیمارانی اهدا شد که روزهای زندگی‌شان را با ناامیدی و سختی سپری می کردند.

همان روزها معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اطلاعات بیشتری درباره این دو نوجوان داد؛ « سحر میرشکار و محمد رضا اسماعیل زاده دو نوجوان ۱۳ و ۱۴ ساله اهل شهرستان فردوس نهم و هجدهم آذر با تشخیص مرگ مغزی در بیمارستان شهید دکتر چمران فردوس بستری شدند و با وجود مراقبت‌های ویژه متاسفانه مرگ مغزی آن ها تایید شد. سپس با رضایت خانواده آنها، بیماران جهت اهدای اعضا به مشهد اعزام شدند.»

به گفته اسماعیلی کبد، کلیه، پوست و قرنیه‌های این دو نوجوان در بیمارستان منتصریه مشهد به صورت رایگان به بیماران نیازمند عضو اهدا شد و جان آنها را نجات داد.

فرصت زندگی برای 8 نفر

15 مهر امسال گزارشی مبنی بر نجات جان ۸ بیمار با اهدای عضو در خراسان جنوبی منتشر شد. به گزارش صدا و سیمای استان، مسئول مرکز بیماران خاص بیرجند با اشاره به اهدای عضو دو هم استانی دچار مرگ مغزی از ابتدای سال گفت: دو شهروند از بیرجند و طبس در این مدت دچار مرگ مغزی شدند که با رضایت خانواده هایشان و اهدای اعضای آنها، جان ۸ بیمار نیازمند عضو نجات یافت.

رئیسی با تقدیر از این اقدام گفت: اهدای عضو باعث نجات جان و افزایش کیفیت زندگی بیماران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهدای اعضای بیماران دچار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد انجام می‌شود، افزود: قرار است بخش پیوند کلیه در بیمارستان رازی بیرجند راه اندازی شود.

رئیسی گفت: به این منظور بخشی در این بیمارستان در نظر گرفته و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری شده است که امیدواریم در ماه‌های آینده راه اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار