آیلار فیضی*

دانش بدون عمل بی معنا است

اشتیاق، خلاقیت و مقاومت اساسی‌ترین مهارت‌ها در کسب و کار هستند. اگر اینها را دارید، پس برای فتح قله آماده هستید.

کد مطلب: ۱۳۴۸۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش بدون عمل بی معنا است

واژه کارآفرین از کلمهEntrepreneur (به معنای متعهد شدن) مشتق شده که در اصل از زبان فرانسه به دیگر زبان‌ها راه یافته ‌است. در واقع کارآفرین کسی است که نوآوری خاص داشته باشد. این نوآوری می‌تواند در ارائه یک محصول جدید، ارائه یک خدمت جدید، در طراحی یک فرآیند نوین و یا نوآوری در رضایت مشتری و... باشد.
کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه اقتصادی مطلوب می شود. کار آفرینی یک فرد می تواند بستری مناسب برای حل مشکل اشتغال زایی و کمبود درآمد اقشار متوسط و رو به پایین جامعه محسوب شود.

کارآفرینی فناورانه با تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی آن زمینه جهش های توسعه ای را فراهم می‌کند. کارآفرینی اجتماعی علاوه بر حل مشکلات اجتماعی می‌تواند فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی را در کشور نهادینه کند.

اکنون در عرصه جهانی افراد خلاق، نو‌‌آور و مبتکر به عنوان کار‌آفرینان منشاء تحولات بزرگی در زمینه‌های تولیدی و خدماتی شده‌اند که از ‌آنها به عنوان قهرمانان ملی یاد می‌شود.

کارآفرینی موفق فقط یک ایده بزرگ نیاز دارد. ایده بزرگ فقط قسمتی از موفقیت در کارآفرینی است. درک نیازهای مراحل متفاوت فرایند کارآفرینی، استفاده از روشی سازمان‌یافته به‌منظور گسترش و مدیریت کسب و کار کارآفرینانه و از عهده چالش‌های مدیریت برآمدن، عناصر کلیدی برای موفقیت هستند.
مدیران کارآفرین که متولیان به‌حق توسعه هستند منتظر تغییرات محیط نمی‌نشینند، بلکه خود تغییر و دگرگونی ایجاد می‌کنند، انجماد رفتارهای موجود را می‌شکنند،

نگرش‌ها را تغییر می‌دهند و با اندیشه خود تغییرات را در افراد تثبیت می‌کنند. هدف آن‌ها ایجاد تحول و نوآوری در راستای منافع و اهداف سازمان است. مدیر کارآفرین نایابی و گرانی را با ابتکارات در فناوری تولید، جایگزینی مواد اولیه و سایر اقدامات بی‌اثر یا کم اثر ساخته و حتی از آن برای پیشبرد اهداف استفاده می‌کند.

مدیر کارآفرین تسلیم محیط نیست، با پیش فعالی زمان امور را در دست می‌گیرد و سوار بر موج تغییرات محیط، به مقصدش دست می‌یابد.

ما نیز باید کار آفرینی را بپذیریم و برای ایرانی آرمانی و مطرح در سطح جهانی ، بیندیشیم و عمل کنیم.
کارآفرین مشهوری در مورد این کار می گوید: اگر شما همه چیز را تنظیم کنید که احتمال شکست را به صفر برسانید، بدانید که احتمال موفقیت را هم به صفر رسانده‌اید. راهکار اصلی این است که بدانید چطور از شکست‌هایتان بلند شوید و ادامه دهید.

در آبان ماه سال ۱۳۹۷ تصویب شد که در تقویم رسمی ایران، ۲۹بهمن ماه روز کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی باشد.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار