رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

تدوین نقشه راه جهت رفع محرومیت آموزشی در حاشیه شهرهای بزرگ

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه به دلیل افزایش حجم مهاجرت، مشکلات حاشیه شهرها نسبت به روستاها بیشتر شده است از تدوین نقشه راه جهت رفع محرومیت آموزشی در حاشیه شهرهای بزرگ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تدوین نقشه راه جهت رفع محرومیت آموزشی در حاشیه شهرهای بزرگ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در سفر به استان خراسان رضوی، عصر پنج‌شنبه 27 بهمن ماه با حضور در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد مقدس از مدارس کم‌برخوردار این مناطق بازدید کرد.

در این بازدید که نصراله پژمان‌فر، نماینده محترم مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز معاون وزیر را همراهی می‌کرد، خان‌محمدی گفت: متاسفانه وضعیت 31 نقطه از کشور مانند منطقه تبادکان در شهر مشهد است که به دلیل حجم زیاد مهاجرت به نواحی حاشیه شهرها، مشکلات در این مناطق بیشتر شده است. تلاش می‌کنیم در کارگروه تخصصی برای بهبود وضعیت این مناطق چاره‌اندیشی شود.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای بهبود وضعیت این منطقه نیاز به همراهی نهادها و ارگان‌های مختلفی مانند وزارت کشور، استانداری، آستان قدس رضوی، دستگاه‌های حمایتی مانند بنیاد برکت، تخصیص‌های سفرهای استانی و فروش املاک مازاد است که امیدوارم با ایجاد نظام مسائل و شیوه حل آن پیش‌بینی‌های لازم در آینده نزدیک انجام شود و طبق نقشه راه تدوین شده حرکت کنیم.

در ادامه این بازدید، نصراله پژمان‌فر گفت: متاسفانه عمق فاجعه در حاشیه شهر مشهد بیش از آن است که دیده می‌شود و امیدواریم با محوریت سازمان نوسازی و با ورود کمیسیون اصل 90 در اجرای عدالت، گزارش‌های دقیقی تهیه و جدول زمانبندی برای نوسازی مدارس در این مناطق ترسیم شود.

نماینده محترم مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز حاشیه شهر مشهد بسیار بحرانی است به طوری که با ورود 15 هزار دانش‌آموز میهمان خارجی در یک مقطع زمانی، فشار زیادی به مدارس این مناطق وارد شده است. امیدواریم این دغدغه تبدیل به یک کارگروه شده و جلسات آن به صورت منظم در تهران و مشهد برگزاری و پیگیری شود و به نتایج مطلوبی برسیم که سرانه حداقلی آموزشی در این مناطق به سرانه استان برسد.

شایان ذکر است عصر پنج‌شنبه کارگروه تخصصی مشترک با حضور شورای معاونین سازمان نوسازی مدارس کشور و استان خراسان رضوی به ریاست خان‌محمدی برگزار و ضمن گفت‌وگوی کارشناسی، مقرر شد اداره کل نوسازی مدارس استان یک بسته کامل حمایتی جهت برون‌رفت از شرایط فعلی تهیه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار