نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

اهمیت برپایی نماز در بین اقشار جامعه را باید با گفتمان سازی و باور قلبی نهادینه کرد

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اهمیت نماز در نظام تربیتی کشور گفت باید اهمیت برپایی نماز در بین اقشار جامعه را با گفتمان سازی و باور قلبی نهادینه کرد و اگر به این موضوع توجه شد، به طور حتم کشور سراسر نور و معرفت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت برپایی نماز در بین اقشار جامعه را باید با گفتمان سازی و باور قلبی نهادینه کرد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در سی و یکمین اجلاسیه نماز دانش‌آموزان استان سمنان، با بیان اینکه شئون مختلف نماز باید در جامعه جاری شده و نمود داشته باشد، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به اجلاسیه سراسری نماز فرمودند: جوانان و نوجوانان آمادگی بیشتری جهت برپایی نماز و ارتباط با خداوند دارند.

وی با اشاره به اینکه نماز فرصت بی‌نظیری جهت ارتباط خالصانه با خداوند متعال است، اضافه کرد: نمازگزار با گفتن "الله اکبر" و "بسم‌الله الرحمن الرحیم" وارد محضر نورانی خداوند می‌شود. نماز عمود خیمه دین است و فقط خوانده نمی‌شود، بلکه برپا و اقامه نیز می‌شود. قرآن کریم می‌فرماید: نماز، نمازگزار را از کار زشت و ناپسند بازمی‌دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اقامه نماز به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود، گفت: مسئولان به خصوص مسئولان آموزش و پرورش به اقامه نماز برای نسل جوان و آتیه ساز ایران اسلامی باید توجه داشته و فواید نماز را برای جوانان تبیین کنند؛ چرا که نماز آثار و برکات اجتماعی بسیار خوبی برای جامعه دارد که سبب اشاعه نعمات خداوندی می‌شود.

حجت الاسلام مطیعی با عنوان این مطلب که برپایی نماز در اول وقت و نیت خالص به قصد قربت الهی در واقع نوعی حفاظت از این فریضه دینی است، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم از بندگان خود می‌خواهد از جایگاه و ارزش‌های نماز محافظت کنند که این نشانگر اهمیت نماز در نزد خدای متعال دارد.

وی با اشاره به اینکه نبی اکرم(ص) نیز فرمودند اقامه نماز جلوی خطا و فحشا را می‌گیرد، توجه به نماز را بسیار تاثیرگذار در تمام لحظه های زندگی انسان برشمرد و افزود: تمام اعمال در گرو نماز است و اگر می خواهیم وقتمان برکت پیدا کند، باید از نماز کمک بگیریم و آن را احیا کنیم. همچنین اقامه و برپایی نماز حقیقی می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک کند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه آنچه امروز جامعه به آن نیاز دارد، اقامه نماز جماعت است، ادامه داد: مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب "اسرار الصلاة" حضور قلب را شرط اصلی اثرگذاری نماز می‌داند و عارف وارسته مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) بر مراقبت دائم نمازگزار از کیفیت نماز حین اقامه نماز تاکید داشت.

حجت الاسلام مطیعی یادآور شد: الگویی چون آیت الله بهجت یا سایر بزرگان دست نیافتنی نیستند، در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان مخلص زیادی داشتیم که در سایه توجه به نماز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. سردار رشید اسلام شهید حاج حسن شاطری نیز از مردان بزرگ الهی بود که پاداش نماز خالصانه خود را به بهترین وجه دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار