از برگزیدگان فراکسیون محیط‌زیست در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر تجلیل شد

تهران (پانا) - هیأت داوران فراکسیون محیط زیست با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست با مشارکت مردم و همراهی مسئولین امری شدنی است، در مراسمی از برگزیدگان فراکسیون محیط‌زیست در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر تجلیل کردند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
از برگزیدگان فراکسیون محیط‌زیست در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر تجلیل شد

در بیانیه هیات داوران فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی آمده است: خداوند بزرگ را شاکریم که توفیق داد تا در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، تجلی اراده ملی را در فصلی جدید و نگاهی متفاوت تجربه کنیم. بی شک مقوله حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی که بر پایه اصل پنجاهم قانون اساسی و نگاه عالمانه مقام معظم رهبری در کشور دنبال می‌شود، نیازمند فرهنگ سازی و توجه آحاد جامعه است و کجا بهتر از جشنواره بین المللی فیلم فجر که با انبوهی از علاقه‌مندان مهمترین رویداد فرهنگی کشور را رقم می‌زند. سینما بعنوان یک ابزار قوی فرهنگی همواره نقش جریان سازی خود را در تمامی ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره به نمایش گذاشته است و جا دارد هنر هفتم دِین خود را به محیط زیست کشور نیز ادا کند. قطعا پرداختن فیلم‌سازان به موضوع محیط زیست می‌تواند سنگ بنایی برای توجه عموم مردم، مسوولان و تصمیم‌گیران به این موهبت الهی باشد. فرصت پرداختن به آثار فخیم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در بخش تجلی اراده ملی به مقوله محیط زیست، اولین گام فراکسیون محیط زیست مجلس به عنوان دستگاه قانون‌گذاری برای استفاده از ابزار هنر سینما برای فرهنگسازی عمومی است. بر این اساس شاخص‌هایی از قبیل توجه به مقوله حفظ زمین، آب، خاک، هوا، جنگل، مراتع و حیات وحش در برابر تخریب و آلودگی، نگاه ویژه به کاهش تولید پسماند و پساب و جلوگیری از رهاسازی آنها در طبیعت، نشان دادن تاثیر نقش پررنگ محیط بانان و جنگل بانان عزیز برای حفاظت از طبیعت، حساس کردن جامعه به موضوع حفظ محیط زیست، توجه به اکوتوریسم (گردشگری طبیعت) و تلاش برای توسعه هرچه بهتر آن، برخورداری از مؤلفه‌های مؤثر برای جذب مخاطب، انتخاب و پرداخت ایده با توجه به تناسب آن با نیاز‌ها و علایق مخاطب در حوزه محیط زیست، الگو‌سازی عملی و ایجاد علاقه و انگیزه در نسل جوان برای توجه به طبیعت و حیات وحش، پرداختن به موضوع تخریب محیط زیست و هدررفت منابع ملی نظیر برداشت های بی رویه از معادن و جنگل‌ها، نقش اقتصاد و منفعت طلبی های نامشروع بر تخریب محیط زیست، رابطه سلامت و حیات انسان با سلامت محیط زیست برای انتخاب آثار برتر در حوزه محیط زیست ملاک عمل داوران این بخش قرار گرفته است.


بر اساس ملاک‌های فوق و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط مجید قاسمی، علیرضا غمخوار و مهدی صاحبی به عنوان هیأت داوران فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بخش تجلی اراده ملی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، پویانمایی«بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی آقای حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمد جواد جنتی، فیلم سینمایی «هوک» به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور و کارگردانی حسین ریگی و فیلم سینمایی «آنها مرا دوست داشتند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رحمانی به عنوان فیلم‌های برگزیده انتخاب شدند.

گفتنی است این جایزه برای نخستین بار در بخش اراده ملی جشنواره بین المللی فیلم فجر به همت و پیشنهاد فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به ریاست سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و حمایت های همه جانبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزیدگان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار