رهاسازی ۶۵ خودرو از برف و کولاک

تهران (پانا) - سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی ۴۵۷ نفر درپی کولاک و بارش شدید برف در ۱۴ استان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رهاسازی ۶۵ خودرو از برف و کولاک

صادق محمودی درباره اقدامات امدادگران این سازمان درپی بارش برف و وقوع کولاک طی ۲۰ ساعت گذشته در کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی امدادگران جمعیت هلال احمر از آماده باش کامل برای مواجهه با بارش شدید برف و امدادرسانی در حوادث ناشی از آن برخوردار بوده و هستند. در همین راستا تا کنون ۲۳ استان کشور درگیر مداخلات جوی بودند که از این تعداد در ۱۴ استان شامل اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و همدان عملیات امداد و نجات انجام شده است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های امداد و نجات در۳۱ محور در ۲۸ شهرستان از این ۱۴ استان انجام شده است، گفت: طی ۲۰ ساعت گذشته در مجموع به ۴۵۷ نفر امدادرسانی شده و ۴۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین دو نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این مدت ۶۵ دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شده است، گفت: آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد. اما لازم است مردم نیز از ترددها و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورتی انجام سفرهای ضروری حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خود و نیز برف پاک کن مطمئن شوند. اطمینان از پربودن باک خودرو و همراه داشتن لباس گرم و وعده غذایی مناسب نیز از دیگر توصیه‌های ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار