روایتگری خبرنگار پانا از راهپیمایی ۲۲ بهمن؛

حضور پر شور دانش‌آموزان در میعادگاه راهپیمائی ۲۲ بهمن

تهران(پانا) - دانش‌آموزان از لحظات ابتدایی آغاز جشن انقلاب، خود را به میعادگاه‌های راهپیمایی رساندند و در صفوف متراکم، دوشادوش هم از هر قوم و مذهب، بیزاری خود از دشمنان این ملت را فریاد زدند.

کد مطلب: ۱۳۴۶۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور پر شور دانش‌آموزان در میعادگاه راهپیمائی ۲۲ بهمن

هرساله مردم انقلاب ایران اسلامی در این روز جشن استقلال و آزادی خود را برپا می‌کنند اما امسال این راهپیمایی رنگ و بویی متفاوت به خود گرفته بود؛ آشوب و ایجاد ناامنی در کشور و موج سنگین عملیات روانی بدخواهان ایران اسلامی و رسانه‌های ایران‌ستیز در ماه‌های اخیر، اهمیتی دوچندان به این روز تاریخی بخشید

برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در نقاط مختلف مسیر و اجرای برنامه‌های متنوع از جمله اقداماتی بود که برای چهل و چهارمین جشن انقلاب تدارک دیده شده بود، حضور گسترده کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی در جمعیت، خودنمایی می‌کرد، کودکان و نوجوانانی که با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران مسیر را طی می‌کردند و با نوای سرود «سلام فرمانده» همخوانی می‌کردند.

کسانی که آرزوی تضعیف و نابودی انقلاب اسلامی را در سر می‌پروراندند، چشم به ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ دوختند، اما اتفاق تکراری هرساله برایشان تکرار شد، حضوری باشکوه از سوی مردم ایران و ناامیدی همیشگی برای آنان رقم خورد.

به میان جمعیت رفتم تا با آنان هم‌کلام شوم، مادری که تصویر فرزند شهید خود را در دست داشت نظرم را جلب کرد، به سراغ او رفتم و دلیل حضورش را پرسیدم، پاسخ داد: این انقلاب با خون امثال فرزند من به این نقطه رسیده و هرگز اجازه نخواهیم داد عده‌ای آزادی و امنیت کشور را مخدوش کنند.

از مادر شهید فاصله می گیرم و بیشتر در جمعیت غرق می شوم پدری خاطر نشان کرد: کسانی که روزهای تهاجم دشمن به کشور را به یاد ندارند، خیال می‌کنند آرامش امروز بدون هزینه به دست آمده در حالی که اگر بدانند چه فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌هایی برای آرامش امروز آنان انجام شده، قطعأ اقدامات امروز خود را ادامه نخواهند داد.

نوجوانی در همان حوالی به گفتگو با من نشست و گفت: اگرچه جوانان امروز در سال‌های نخستین تشکیل انقلاب اسلامی حضور نداشته‌اند، اما روحیه شجاعت و ایثار در وجود همگی ما نهادینه شده و اگر نیاز باشد به فرمان ولی امر مسلمین برای حفظ و دفاع از ارزش‌های این انقلاب مانند پدرانمان تا پای جان می‌ایستیم.

حضور چهار نسل مختلف در کنار یکدیگر در این جشن عظیم نشان داد که این انقلاب با جود تلاطم‌ها و دسیسه‌های دشمن هنوز ریشه محکمی در اعماق وجود مردم این مرز و بوم داشته و با هیچ نیرنگی از هم گسسته نخواهد شد.

*خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار