مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

اعضای شورای دانش‌آموزی می‌توانند در مسائل آموزشی و تربیتی نقش‌آفرینی کنند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تهران، با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه بشمار می‌رود که جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در مشارکت دانش‌آموزان در مدیریت مدارس دارد، نقش دانش‌آموزان در تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی  را در مسائل آموزشی و تربیتی مهم و اساسی دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۵۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای دانش‌آموزی می‌توانند در مسائل آموزشی و تربیتی نقش‌آفرینی کنند

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 به مناسبت دهه فجر با روسای شورای دانش آموزی مدارس متوسطه دخترانه به گفت و گو نشست.

در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفتگوی صمیمی هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار با روسای شورای دانش آموزی مدارس متوسطه دوره اول و دوم دخترانه صبح امروز 18 بهمن 1401 برگزار شد.

زمانی نژاد شورای دانش آموزی را یکی از ارکان مهم مدرسه برشمرد و اظهار کرد: دانش آموزان در تشکل های مختلف دانش آموزی که یکی از این تشکل ها شورا است، می توانند در مسائل آموزشی و تربیتی نقش به‌سزایی داشته باشند. شورای دانش آموزی، جایگاه و اهمیت ویژه ای در مشارکت دانش آموزان در مدیریت مدارس دارد و دانش آموزان می بایست با فعالیت و پیشنهادات خود این جایگاه را تثبیت کنند.

زمانی نژاد با تبیین اهمیت فعالیت های شورای دانش آموزی و نقش موثر آنها در مدارس افزود: شوراها می توانند در ارتقاء مهارت فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی دانش آموزان و برگزاری مسابقات مربوطه، برگزاری نماز جماعت و اداره نمازخانه مدرسه، تشکیل و اداره تعاونی آموزشگاهی، شرکت موردی در جلسات شورای مدرسه، دعوت از دانش آموزان برای همکاری با شورا در پیشبرد فعالیت های پرورشی و آموزشی و تقویت هویت دینی و انقلابی و ملی دانش آموزان با معاون پرورشی و تربیت بدنی مدارس خود موثر باشند.

وی در ادامه امید، تعهد و اعتماد به نفس را مولفه های موفقیت های جوانان بیان و اظهار کرد: اعتماد به نفس یک نیاز اساسی برای دستیابی به موفقیت در مسیر تحصیل است. افزایش اعتماد به نفس عاملی برای رشد و تقویت مهارت‌های اجتماعی و کلید اصلی شکوفایی نیرو و استعداد‌های بالقوۀ دانش‌آموز در فضای آموزشی و خارج از آن محسوب می‌شود.

در ادامه این نشست روسای شورای دانش آموزی به گفتگویی پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی مدارس با مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار