وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه + فیلم

براساس آخرین آمار، این زلزله تاکنون بیش از ۱۲۳۸ کشته و ۶۴۲۵ زخمی بر جای گذاشته است

تهران (پانا) - زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه ترکیه و سوریه را لرزاند و تاکنون شمار کشته‌های این زمین‌لرزه در دو کشور به بیش از 1200 نفر رسیده و همچنین بیش از 6000 مصدوم برجای گذاشته است.

کد مطلب: ۱۳۴۴۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه + فیلم

مرکز این زمین لرزه در شهر «پازارجیک» در استان قهرمان مرعش در ترکیه رخ داد. مرکز زمین شناسی آمریکا قدرت این زمین لرزه را ۷.۸ ریشتر در «غازی انتپ» و عمق آن را ۱۷.۹ کیلومتری زمین اعلام و اضافه کرد که ۱۵ دقیقه بعد از آن پس لرزه دیگری به بزرگی ۶.۷ ریشتر در حوالی همان منطقه رخ داد.

درحالی که اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه اعلام کرد که این زلزله ۷.۴ ریشتر قدرت داشت، مرکز لرزه نگاری مدیترانه‌ای اروپا قدرت این زمین لرزه ۷.۷ ریشتر و مراکز لرزه‌نگاری آمریکا قدرت آن را ۷.۸ ریشتر اعلام کردند.

در جریان این زمین‌لرزه خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شده و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده اند. شهروندان مناطق هم مرز با ترکیه از جمله عراق، لبنان و سوریه نیز این زلزله را حس کرده‌اند.

وزیر کشور ترکیه گفته است دست کم ۱۰ شهر از جمله عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.

وزیر امور خارجه هلند نیز امروز اعلام کرد: هلند یک تیم جستجو و نجات را برای کمک در پاسخ به زلزله ای که صدها کشته بر جای گذاشت به ترکیه اعزام می کند.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا نیز به نقل از یک مقام وزارت بهداشت سوریه گزارش داد که در سوریه دستکم ۲۳۷ نفر کشته و ۶۳۹ نفر زخمی شده اند.

رئیس جمهور ترکیه شمار جان باختگان زلزله را تاکنون ۹۱۲ کشته و ۵۳۸۳ زخمی عنوان کرد.

همچنین وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار قربانیان زلزله به ۵۶۰ کشته و ۱۰۴۲ زخمی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار