رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

صدور ۲۰۰۰ مجوز سرمایه گذاری طی یک سال گذشته در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از صدور ۲ هزار مجوز سرمایه گذاری طی یک سال گذشته در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۲۰۰۰ مجوز سرمایه گذاری طی یک سال گذشته در آذربایجان‌شرقی

صابر پرنیان در آیین افتتاح ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه عمده طرح‌های افتتاح شده در حوزه تکمیل زنجیره‌های تولید بوده است، گفت: آذربایجان شرقی بعد از اصفهان و تهران، رتبه سوم کشور را در ایجاد واحدهای صنعتی دارد و لذا در حوزه معدن از اول مهر ماه سال جاری تاکنون تعداد ۱۰۰ معدن راکد سلب صلاحیت شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی طی یک سال گذشته تعداد ۲۴ رویداد مهم از جمله پذیرش هیات تجاری، نشست با سفرا با حضور استاندار داشتیم که نتایج خوبی تاکنون به دست آمده است.

پرنیان اذعان کرد: در رابطه با مشکلات تامین تسهیلات برای سرمایه گذاران قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تمام شده و برای واحدهای تولیدی ۵ برابر شده است اما در بحث تسهیلات بانکی، میزان تسهیلات بانکی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

وی با تاکید به مشکل تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی استان، اظهار کرد: مواد اولیه در بازار آزاد به وفور وجود دارد اما تامین آن از طریق بورس به سختی انجام می‌گیرد و لذا باید چاره‌ای برای این موضوع انجام بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان خاطرنشان کرد: طبق قانون، آخرین جایی که انرژی آن باید قطع شود، حوزه تولید است اما متاسفانه واحدهای تولیدی استان طی ۱۵ سال گذشته در تامین برق مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند که امید است مشکلاتی که در این راستا وجود دارد هرچه سریع تر حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار