در گفت‌وگو با پانا:

حمید درخشان: کمیته داوران به جای فرافکنی، فکری به حال افتضاحات داوری کند

حرف‌های یحیی کاملا درست است/ اشتباهات داوری، پرسپولیس را قوی‌تر می‌کند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است کارشکنی‌ها و ناداوری‌ها علیه سرخپوشان، این تیم را قوی و مصمم‌تر از قبل می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان: کمیته داوران به جای فرافکنی، فکری به حال افتضاحات داوری کند

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر علیه پرسپولیس گفت: «واقعاً داوران دارند با این قضاوت‌هایشان قیامت می‌کنند. این همه اشتباه مگر می‌شود علیه یک تیم آن هم چند هفته پیاپی صورت بگیرد. آنهایی که فوتبال را دنبال می‌کنند واقعا چه فکری می‌کنند. مگر عملکرد داوران مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد؟ چرا کسی یقه کمیته داوران را نمی‌گیرد. چرا خود کمیته داوران دست به کار نمی‌شود و داوران خاطی را کنار نمی‌گذارد. بعضی جاها باید خود متولی بیاید و از حیثیت و آبروی سازمانی‌اش دفاع کند.»

وی افزود: «معتقدم داوران ما اطلاعات کافی از نحوه قضاوت، مدیریت و سوت زدن ندارند. خیلی از شرایط قضاوت تغییر کرده است. داوران ما به روز نیستند. بازی‌ای نیست که داور در آن نقش نداشته باشد. قبلا شاید در یک هفته، یک بازی اشتباه می‌شد، اما الان همه بازی‌ها اشتباه می‌شود. داوران باید مرتب کلاس آموزشی داشته باشند. اطلاعات روز فوتبال را بلد باشند. اما متاسفانه خیلی از داوران فعلی که قضاوت می‌کنند، اصلا خودشان تا به حال فوتبال بازی نکردند. خیلی مهم است که داور قواعد فوتبال را بداند و بازی کرده باشد.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «به راحتی با سوت‌های اشتباه اختلاف ۸ امتیازی را به صفر کاهش دادند و صدر را از پرسپولیس گرفتند. این خیلی عجیب است که کسی اصلا واکنشی هم نشان نمی‌دهد. مگر می‌شود در یک بازی، پنالتی‌ها رو نادیده بگیری؟ آفساید ۲ متری را نبینی اما خطا را از فاصله ی ۱۰ متری پرچم بزنی؟ نمی‌دانم کمیته داوران دارند چکار می‌کنند. باید خودشان این قضاوت‌ها را بررسی کنند و داورانی که لیاقت سوت زدن در لیگ برتر را ندارند، بیرون بگذارند. آقای افشاریان بجای فرافکنی، افتضاحات داوران را درست کنید. او باید تنش از این همه اشتباهات پی در پی داوران بلرزد که حق میلیون‌ها هوادار را پایمال و با روح و روانشان بازی می‌کنند نه اینکه از اعتراض به حق کادر فنی پرسپولیس.»

حمید درخشان گفت: «من با تمام حرف‌های گل محمدی موافقم. مربی چقدر باید تحت فشار باشد. همه از پرسپولیس و یحیی انتظار دارند. تیمش فوتبال بازی می‌کند اما داوران روح و روان بازیکنان را خراب می‌کنند. وقتی می‌بیند روز روشن در خانه خودش سر تیمش را می‌برند، عصبانی می‌شود و حق دارد حرف بزند. مگر می‌شود داور در دو قدمی، استپ سینه را هند بگیرد؟ داوران باید شهامت داشته باشند و بله قربان‌گو نباشند. بازی با فولاد داور نباید اجازه می‌داد آن اتفاقات بیافتد. داوران نباید دستوری قضاوت کنند. آدم به این نوع داوری‌ها شک می‌کند.

وی تاکید کرد: «به نظرم شرایط پرسپولیس بحرانی نیست اما از لحاظ روحی روانی تخت فشارند. وقتی داوران علیه تیم هستند و فاصله ۸ امتیازی را از آنها با اشتباهاتشان گرفتند، می‌ترسند. فقط این نیست که داور برای تو پنالتی نگیرد. بعضی مواقع سوت‌های بدموقع هم تمرکز تیم و بازیکنان را می‌گیرد. این کارشکنی‌ها البته پرسپولیسی‌ها را قوی تر و مصمم‌تر می‌کند. هر طور شده باید صنعت نفت را ببریم تا از لحاظ روحی خودمان را پیدا کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار