نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دانش‌آموزان باید به دنبال پیشرفت علمی باشند

تبریز( پانا )- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب شهر تبریز با حضور در جمع دانش‌آموزان و تشریح وظایف آنان اولین گام برای توسعه کشور را پیشرفت علمی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید به دنبال پیشرفت علمی باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم افتتاح مدرسه ی انقلاب در بین دانش آموزان گفت: دانش آموزان باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشند که اگر دشمنان ما حتی استکبار جهانی امروزتوان زورگویی به ملت های مختلف را دارند و یا حرف خود را در سطح جهان تحمیل می کنند به ارتقای سطح علمی آنها بر میگردد. باید بپذیریم که از نظر توان علمی آنها موفقیت هایی را به دست آورده اند که موجب توسعه انها گشته است؛ ما اگر بخواهیم در سطح جهان در مقابل دشمنان خود ایستادگی کنیم هیچ راهی جز ارتقا علمی دانش آموزان کشور نداریم چراکه آینده کشور باید با حضور افرادی رقم بخورد که از نظر علمی پیشرفت کرده باشند و این امر میسر نمی شود مگر با حضور قشر جوان جامعه برای اجرای تحولات علمی در کشور.

وی افزود: امروزه به برکت توصیه های مقام معظم رهبری ما از نظر توسعه، پیشرفت و فناوری علمی در چند سال گذشته موفقیت های بسیاری را بدست آورده ایم. زمانی که در پارک علم و فناوری استان یا نمایشگاه های دانشگاهی شرکت میکنیم و شرکت های دانش بنیان موفقیت های خود را به نمایش می گذارند به شدت احساس غرور ملی می کنیم چراکه نوجوانان و جوانان ما این موفقیت ها را به دست اورده اند.

این مقام مسئول در سطح استان در پایان با توصیه به دانش آموزان در خصوص وظیفه ملی آنها خاطرنشان کرد: اولین کاری که دانش آموزان باید انجام داده و در اولویت قرار دهند پیشرفت علمی خود است که در این راستا باید به به مسائل معنوی نیز توجه داشته باشند، دانش آموزی که به نماز کم توجه باشد نمی تواند موفق بشود هرچند اگر پیشرفت علمی خوبی داشته باشد، در حال حاضر اگر به مساجد توجه کنیم افرادی که در اعتکاف شرکت کرده اند همگی از قشر جوان هستند چه خواهران و چه برادران،

افرادی که در شب های مبارک قدر در مساجد در ماه مبارک رمضان حضور دارند همگی جوان هستند این موفقیت های علمی که امروزه شاهد آنهاهستیم به برکت وجود جوانان است. همچنین دانش آموزان ما در رابطه با مسائل روز و مسائل سیاسی کشورنباید بی تفاوت باشند، فرهنگیان و دانش آموزان باید از نظر بصیرتی آگاهی کامل داشته باشند. امروز مدارس ما باید سیاسی باشند نه سیاست کار؛ یعنی مدارس ما آگاه سازی سیاسی به روزی داشته باشند دانش آموزی که در مدرسه تحصیل می کند و معلمی که در مدرسه حضور دارد باید نسبت به مسائل سیاسی روز اطلاعات کافی داشته باشند نه اینکه مدرسه جای جناح بندی باشد اگر این 3 وظیفه را بتوانیم در آموزش و پرورش و مدارس مدنظر قرار دهیم به وظیفه خود جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان عمل کرده ایم.

خبرنگار دانش آموز پانا: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار