رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران:

۴۰ درصد از افزایش بودجه ۱۴۰۲ تهران مربوط به حوزه حمل و نقل است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد بنا داریم در سال آینده به موضوع حمل و نقل و ترافیک توجه ویژه داشته باشیم و مجلس باید برای کلانشهر تهران اعتبار ویژه درنظر گیرد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ درصد از افزایش بودجه ۱۴۰۲ تهران مربوط به حوزه حمل و نقل است

بنا به اعلام ایرنا مهدی پیرهادی اظهار داشت: مجموع بودجه‌ای که شورا و شهرداری برای موضوعات مرتبط با آلودگی هوا در نظر گرفت، قابل توجه بود و نسبت به سال‌های گذشته از رشدی قابل ملاحظه‌ای برخودار است که البته این افزایش براساس نیازسنجی و توان شهرداری تنظیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با ناهمخوانی توان اعتباری شهر در برابر عقب‌ماندگی‌ها گفت: مجلس و دولت باید توجه کنند که تهران علاوه بر اینکه یک کلانشهر است، پایتخت سیاسی و شاهراه اصلی مبادلات اقتصادی و تجاری محسوب می‌شود و همه وزارتخانه‌ها و پردیس‌های حاکمیتی در تهران واقع شده است و از خدمات شهری برخودار می‌شوند.

پیرهادی تاکید کرد: اگر به حجم خدمات شهر تهران و نیاز آن توجه نشود، عقب افتادگی در این حوزه تشدید خواهد شد که به راحتی نمی‌توان آن را جبران کرد؛ بنابراین مجلس و دولت باید به وضعیت حمل و نقل، محیط زیست و آلودگی هوای تهران توجه ویژه داشته باشند.

حل معضل آلودگی هوا و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ۲ اولویت مدیریت شهری

وی با بیان اینکه در برنامه چهار ساله چهارم مدیریت شهری نیز موضوع آلودگی و حمل و نقل به اولویت تبدیل شده و محور اغلب برنامه‌ها قرار گرفته است، افزود: ما همه برنامه‌های چهارم توسعه را با محور و پیوست محیط زیست تدوین کردیم. برنامه چهار ساله چهارم چند محور اساسی داشت که حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و آلودگی در اولویت آن طرح شده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی اولویت‌ها در حوزه محیط زیست گفت: توسعه وسایل نقلیه پاک از طریق سیاست‌های تشویقی و کمک‌های اعتباری، منع تردد خوردوهای سنگین دیزلی در سطح شهر، بازنگری در نحوه بهره‌برداری مرکز معاینه فنی که نیازمند نگاهی مجدد و اصلاحات است نشان از اهمیت موضوع آلودگی هوا برای مدیریت شهری پایتخت دارد.

پیرهادی بازنگری در محدودیت زمانی و مکانی تردد خودروها را از دیگر موارد دستور کار شورا و شهرداری دانست و افزود: همه این موارد قانونی برنامه چهارم به شهرداری تکلیف شده است.

پیگیری قانونی و قضایی ترک فعل‌ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران به مسئولیت‌پذیری نهادهای مربوط به آلودگی شهر اشاره کرد و افزود: قطعاً همه دستگاه‌ها بر اساس قانون هوای پاک باید به تعهدات و وظایف خود عمل کنند.

پیرهادی با بیان اینکه بسیاری از نهادهای دولتی از خدمات شهری برخودار و خود از زمینه سازان آلودگی هستند، تاکید کرد: آن دستگاه‌ها و نهادهایی که بر طبق قانون به وظیفه خود عمل نمی‌کنند حتما باید از طریق مراجع قضایی از سوی شهرداری و شورا مورد پیگرد قرار گیرند تا علت این ترک فعل‌ها مشخص شود و به یک رویه برای مجموعه‌های دیگر تبدیل نشود.

وی موضوع آلودگی هوا را مسئله مرتبط با جان مردم دانست و افزود: شورای اسلامی شهر تهران هیچ کوتاهی در برابر سلامت و جان مردم را نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار