آه سرد را برای مخاطبان بسیاری ساختم

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی آه سرد می‌گوید این جمله که فیلمی برای جشنواره یا داوران ساخته شده، سالهاست مطرح است. صادقانه باید گفت که هدف این بود که یک مسئله اجتماعی را در قالب یک فیلم سینمایی بیان کند و قطعاً این فیلم برای خوش آمدن مخاطب زیاد ساخته شده است‌.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آه سرد را برای مخاطبان بسیاری ساختم

نشست خبری فیلم سینمایی «آه سرد» با حضور ناهید عزیزی‌صدیق (کارگردان)، سیدرضا محقق (تهیه‌کننده)، ایمان صدیق (بازیگر) در سالن گنفرانس پردیس ملت برگزار شد.

در بخشی از این نشست کارگردان این فیلم درباره ریتم کند فیلم و اینکه مخاطب را اذیت نمی کرد؟ گفت: این اثر به سلیقه و انتخاب من برمی گردد اصولا به داستان هایی که با آرامش تعریف می شوند بیشتر علاقه مندم و ترجیح دادم که فیلمم را با آرامش روایت کنم.

عزیزی صدیق در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که ایده فیلم می‌توانست در یک فیلم کوتاه خلاصه شود، عنوان کرد: بلند شدن این ایده به سلیقه و انتخاب من برمیگردد. این سلیقه من می‌تواند بعضی دوستان را درگیر فیلم کند و برخی هم نه.

در ادامه محقق درباره اینکه به فروش فیلم در گیشه امیدوار است یا خیر؟ گفت: من هیچ وقت ناامید نیستم سعی کردم کار خوب و شرافت مندانه ای برای سینما ساخته باشم و اگر مخاطب اندکی حوصله داشته باشد می تواند با فیلم ارتباط بگیرد.

تهیه‌کننده «آه سرد» درباره رسالت فیلم توضیح داد: اساسا خشم و جنایت برای هیچ‌کس قابل پذیرش نیست. آن چیزی که برای خودم در این فیلم نمود دارد، نشان دادن انتقام گرفتن یک جوان از نزدیک‌‌ترین فرد زندگی‌اش است که دچار عذاب‌وجدان می‌شود. زیرا بخشی از ما، عذاب وجدان، فطرت و درون ماست و نشان دادن «گذشت» ارزشمند برای ما است.

ناهید عزیزی صدیق نیز در این باره گفت: یک موضوعی که سالهاست دستمایه خیلی از فیلم ها در سینمای ایران شده، دعوت ما به قضاوت نکردن است. یک جایی باید بپذیریم که قضاوت کردن کار آدمی نیست. در واقع موضوع اصلی فیلم تردید های یک شخص است برای انتقام گرفتن یا نگرفتن.

این کارگردان در پاسخ به دغدغه شخصی اش از انتقام و مهاجرت در ساخت این فیلم بیان کرد؟ در نسخه های قبل تر تدوین، زندگی برادر بزرگتر و مسایلی که دیگر بودند بیشتر نمود داشت. در نسخه های بعدی و در تدوین های بعدی به موضوع مهاجرت هم اشاره شده و همین طور مساله مواجهه فرد با شریک زندگی اش مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه عزیزی صدیق در پاسخ به اینکه عنوان اولین فیلم بلند شرایط ساخت فیلم چقدر دشوار بود و دشوارترین سکانس فیلم تصریح کرد: من با تشویق ها و حمایت احمد بهرامی (کارگردان) که همسرم هستند شروع به کار فیلمسازی کردم. فیلم اول را خودمان سرمایه گذاری کردیم فیلم دوم را سرمایه گذار پیدا کردم. ما در این فیلم با بضاعت خیلی کم شروع کردیم.

وی ادامه داد: آقای محقق مشغول پیش تولید شهر خاموش بود که با ایشان در مورد شرایط مان صحبت کردم و احساس می کردم در این کار اشتراکات زیادی داریم و ایشان خیلی زود برای ساخت فیلم، به ما دست یاری دادند.

این کارگردان اضافه کرد: در تمام طول کار، آقای محقق مدام میگفت که نگران نباش و بسیار برای ساخت فیلم ما را حمایت کرد. ما در محدودیت‌ها فیلم ساختیم اما همان‌طور که گفتم حمایت‌های آقای محقق تهیه کننده کار بسیار زیاد بود. از ابتدا دوست داشتم که در مکان کوهستانی فیلمبرداری کنیم اما زمانی که وارد مرحله تولید شدیم، تازه متوجه شدم که چقدر فیلم ساختن در چنین وضعی سخت است‌. شرایط اقلیمی بسیار دشوار بود و دمای هوا در لوکیشن بسیار پایین بود و جاده‌های پیچ در پیچی وجود داشت.

تهیه‌کننده «آه سرد» با اشاره به دغدغه‌های ساخت فیلم‌های هنری گفت: قبل از هر چیزی، از احمد بهرامی تشکر می‌کنم که از سرمایه‌ های سینماست و همچنین از ناهید عزیزی صدیق. زیرا انرژی‌ای که از این دو نفر گرفتم من را به ساخت این اثر سوق داد.
می‌خواهم تا آخر عمرم در خدمت این نوع سینمای هنری باشم و هرکاری که بتوانم در راستای این نوع فیلمسازی کوتاهی نخواهم کرد.

وی بیان کرد: سختی ساخت این فیلم را از قبل درک کرده بودم اما زلفم را به خواست خدا گره زده ام.

این کارگردان در واکنش به سوالی که فیلم را برای داوران ساخته است گفت: این جمله که فیلمی برای جشنواره یا داوران ساخته شده، سالهاست مطرح است. صادقانه بگویم که هدف من این بود که یک مسئله اجتماعی را در قالب یک فیلم سینمایی بیان کنم. قطعاً این فیلم برای خوش آمدن مخاطب زیاد ساخته شده است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار