مدیر آموزش و پرورش کلات:

در عصر دیجیتال، داشتن سواد دیجیتال لازمه زندگی است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات عنوان کرد در عصر دیجیتال، داشتن سواد دیجیتال لازمه زندگی است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
در عصر دیجیتال، داشتن سواد دیجیتال لازمه زندگی است

آیین افتتاحیه طرح وزارتی شایستگی سواد دیجیتال در شهرستان کلات برگزار شد.

رمضان پروانه گفت: نظام آموزش و پرورش از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا نوجوانان و جوانانی که ما متولیان امر تعلیم و تربیت آنها هستیم از مهم‌ترین و در عین حال آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند، آموزش و پرورش می تواند پاسخگوی تقاضای مبتنی بر شرایط جدید باشد و خود را با آن منطبق کند.

وی افزود: انجام اقدامات اساسی و مناسب با مقتضیات عصر فعلی و دیجیتال می تواند با ایجاد مهارت‌های سواد دیجیتال در دانش آموزان آنها را به استفاده مؤثر از مهارت های ارتباطی وا دارد. از این رو ضرورت آموزش این نوع سواد به کودکان، نوجوانان و جوانان با اهدافی چون ضرورت گنجاندن موضوع سواد دیجیتال در عناوین درسی مدارس، دلایل رشد نیافتن سواد رسانه ای و نقش ما در این دستگاه در سواد مذکور باید مورد توجه متخصصان این حوزه قرار بگیرد.»

پروانه افزود:امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که خواه یا ناخواه در شرایط اشباع رسانه‌ای قرار دارد. فضای پیرامون ما سرشار از اطلاعات است، ابزارها و فناوری های دیجیتال اگر به طور موثر استفاده قرار بگیرند، معلمان می‌توانند برنامه‌های درسی را برای دانش آموزان عمیق تر و کارسازتر تهیه و آموزش دهند.

این مقام مسئول افزود: امروزه دنیا متحول شده و به دنیای مدرنی تبدیل شده است و هر کسی قادر به بکارگیری تکنولوژی در زندگی خود نباشد، قطعا دچار مشکل خواهد شد.

وی بیان کرد: سواد صرفا به خواندن و نوشتن منوط نمی شود، یک فرد باید بتواند در زندگی خود تغییری ایجاد کند. در عصر دیجیتال، داشتن سواد دیجیتال لازمه زندگی است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در ادامه بانکداری الکترونیک، ارتباطات، صرفه جویی در زمان، امنیت بالا در نگهداری اطلاعات شخصی، فضای مجازی و ... را از کارکردهای سواد دیجیتال دانست و گفت: برای برون رفت از وضع فعلی و آگاهی از پیشرفت های علمی مختلف در دنیا، باید به سواد دیجیتالی مجهز شویم.

وی بیان کرد: هر فردی باید بتواند غیرممکن ها را انجام دهد، کسی که بتواند ناممکن ها را به ممکن تبدیل کند، متخصص است‌، در دنیای دیجیتال و دنیای تکنولوژی این موارد دور از دسترس نیست.

پروانه در پایان گفت: امیدواریم شما همکاران عزیز دنیا و فضای جدیدی را در شهرستان برای همکاران و دانش آموزان بازنمایی کنید.

لازم به توضیح است مدارس شهید هاشمی نژاد، شهید جهانی، پیریان، پیوند مهر و الله وردی ارجمندی مجریان این طرح بوده و معلمان و مدیران مدارس مجری به همراه یک دانش آموز از هر کلاس به نمایندگی از سایر دانش آموزان در جلسه مذکور حضور داشته و همچنین کارت رابط شایستگی سواد دیجیتال دانش آموزی به این عزیزان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار