دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست هیات های اندیشه ورز مرکز بسیج فرهنگیان:

هیات‌های اندیشه‌ورز باید اثربخش، مسئله محور، نوآور و خلاق باشند

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت اندیشه‌ورزی زمینه فوق العاده‌ای است که هر کسی باید متناسب با توان و کارآرایی خود قدمی در جهت بهبود روند کارها بردارد و این قدم به مثابه دانه‌ای است که در خاک کاشته می‌شود. این دانه رشد و نمو می‌کند، خداوند متعال در آن اجرهای زیادی برای بندگانش قرار داده است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
هیات‌های اندیشه‌ورز باید اثربخش، مسئله محور، نوآور و خلاق باشند

محمود امانی در جلسه هیات‌های اندیشه‌ورز مرکز بسیج فرهنگیان که به میزبانی پایگاه بسیج شهید باهنر شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد با تبریک ولادت باسعادت حضرت امیرالمومنین(ع) و ایام خجسته دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: سوره انفال، جنگ بدر را با بیان خیلی شیوا و روایی ارائه می‌کند. قرآن کریم در چند آیه دیگر بحث تحلیلی را در این باره بیان می کند. خداوند متعال در این سوره می‌فرماید« ای پیامبر مومنین را به مبارزه فراخوان و تشویق کن اگر از شما 20 نفر صابر و بردبار باشد بر 200 نفر از کافران غلبه خواهند کرد و اگر 100 نفر از شما باشد بر1000 نفر از آنان غلبه می‌کند. چرا؟ چون شما از فهم، اندیشه، باورها، ایده‌ها و فکری برخوردارید که آنها از آن برخوردار نیستند.

امانی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری یکی از مهم‌ترین اصول هیات‌های اندیشه‌ورز است اظهار کرد: هیات اندیشه‌ورز یعنی اینکه ما شمار خود را ضربدر10 کنیم، یک نفر در مقابل 10 نفر به شرط اینکه ملاک صبر و تفقه یعنی فهم و درک عمیق از یک موضوع روز باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: جهاد تبیین که سخن از آن می‌گوییم یعنی این که بدانیم که هستیم؟ کجا هستیم؟ اوضاع اطراف ما چگونه است؟ چه کاری باید انجام دهیم؟ کجا می‌خواهیم برویم؟ عمل آگاهانه، یعنی عمل همراه با تفکر و تشخیص درست، در زمان درست است. خیلی‌ها به تشخیص درست می‌رسند اما موقعی به تشخیص درست می‌رسند که زمان آن سپری شده است.

وی اضافه کرد: وجه دیگری که این آیه عظیم قرآن تاکید می‌کند، اصل غلبه کیفیت بر کمیت که در آیات بسیاری از قرآن به آن اشاره شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ابراز داشت: امیدواریم این جهاد علمی و پشتیبانی از چارچوب‌های ارزشی اصیل انقلاب اسلامی که امروز پرداختن به آن یک ضرورت انکارناپذیر است به نتایج مطلوب خود دست یابد. تاکنون نیز برای جهاد علمی و اندیشه‌ورزی کارهای بزرگ و قابل توجهی انجام شده است که باید به موقع و درست اطلاع رسانی شوند.

امانی با اشاره به اینکه هیات‌های اندیشه‌ورز باید اثربخش، مسئله محور، نوآور و خلاق باشند اظهار داشت: اندیشه‌ورزی زمینه فوق العاده‌ای است که هر کسی باید متناسب با توان و کارآرایی خود قدمی در جهت بهبود روند کارها بردارد و این قدم به مثابه دانه‌ای است که در خاک کاشته می‌شود. این دانه رشد و نمو می‌کند، خداوند متعال در آن اجرهای زیادی برای بندگانش قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار