بحران کمبود فضای آموزشی در بیرجند

سرانه فضای آموزشی در بیرجند 50درصد کمتر از میانگین کشوری

بیرجند (پانا) - مدیرکل توسعه،‌ تجهیز و نوسازی مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در حاشیه شهر بیرجند ۲.۱۳ مترمربع است، تصریح کرد این در حالی است که سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در کشور هم اکنون ۵.۲۲ مترمربع است که با استاندارد تعریف شده کشوری نیز بیش از 3 مترمربع فاصله دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی در بیرجند 50درصد کمتر از میانگین کشوری

محمود چاوشان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر و حاشیه شهر، اظهار کرد: در شهرستان بیرجند که مرکز استان است سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز ۴.۸۴ مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه لازمه رفع کمبود فضای آموزشی توجه ویژه به خیران است، تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن و حاشیه شهر بیرجند استفاده شود.

چاوشان با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه آموزشی با ۹۲ کلاس درس و مساحت ۱۰ هزار مترمربع با کمک خیران نیک‌اندیش داریوش گنجی و علیرضا رضایی در حال احداث در بیرجند است، افزود: پروژه ۱۲ کلاسه شهرک امام علی(ع) در چهکند و پروژه ۶ کلاسه حاجی‌آباد تا مهرماه ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل توسعه،‌ تجهیز و نوسازی مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین پروژه ۱۲ کلاسه روستای دستگرد در حال احداث است که امیدواریم سریعتر به اتمام برسد.

اگر سالی ۲۰۰ کلاس درس احداث و جامعه دانش‌آموزی بیرجند ثابت باشد سالانه ۲ تا ۳ دهم به سرانه اضافه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار